Moderator: Arcturus

Aafk-supporter

#Myrtrolla

Legg inn av Aafk-supporter » søn sep 08, 2002 20:23:12

Hehe.. Blir faktisk irritert. Er det ingen som har fattet at det faktisk nesten ikke er noen som GIDDER å assosiere seg med myrtrolla. Jeg for eksempel har ikke engang gadda å meldt meg inn i supporterklubben av den grunn at den heter myrtrolla. Jeg er med med en gang navnet er skiftet til noe annet enn myrtrolla eller skurk. Denne kanalen deres kommer til å gå konken i løpet av kort tid. All kredit for godt engasjement, men myrtroll navnet er patetisk.

nllubbe

#Myrtrolla

Legg inn av nllubbe » søn sep 08, 2002 22:23:28

Hmm.. har du noe bedre forslag da??

glimrende kamp i dag gutta!!

Aafk-supporter

#Myrtrolla

Legg inn av Aafk-supporter » søn sep 08, 2002 22:28:10

Jeg er en stor motstander av navnet "myrtrolla". Ser helst at folk ikke nevner det ordet. Så kanskje det kan bli glemt en gang i tida.. Som navn på supporter klubben stemmer jeg for Stormen.

AaFK - 001

#Myrtrolla

Legg inn av AaFK - 001 » man sep 09, 2002 00:53:41

Jeg liker heller ikke "Myrtrolla" !

For et års tid siden kjøpte jeg en AaFK-genser gjennom en kompis. Ble så utrolig skuffa da jeg skjønte at det faktisk stod bl.a. navnet "Myrtrolla" på den.

Visst heter det Kråmyra - men det navnet skulle jo heller aldri vært brukt. Er det noen som får lysst til å komme til ei "KRÅ" og ei "MYR" da ? Jeg bare spør !

Nei finn på et bedre navn det er jeg enig i - men mange av de forslaga som har blafra forbi her de siste mndr er heller ikke helt bra. Kanskje skulle det vært lagt ut til en konkuranse gjennom Smp og Nytt i Uka. Kanskje også Skansen Radio.

Selv har jeg nok ikke noe veldig bra forslag - men håper det ikke blir valgt noe endelig navn før det foreligger et som alle er enig om!

Tenkte jeg skulle lufte dette til dere når denne diskusjonen kom opp igjen: Syns det er fint at de fleste av dere skriver veldig mye positivt om Skurken ! Men jeg syns egentlig ikke det navnet passer på en Supporterklubb ( ! ) Men hva med . . .

Skurkens Venner
Fante-Gutane
Rallerane
AaFK - Tigrene
SjøTrolla ( ! )

Dette kun for tips for eventuell videre diskusjon. Men ta ikke ett nytt navn før det kommer et skikkelig godt et da . . .

M.v.h. fra
AaFK - 001

Sogning

#Myrtrolla

Legg inn av Sogning » man sep 09, 2002 02:35:58

Enig med deg AaFK - 001.
Ikkje at eg skal blande meg inn. Men å lage en namnekonkurranse må jo være en god ide.
Det vi i Saftkokaradn gjorde var at vi inviterte til årsmøte/oppstartsmøte- der alle var velkommen selvfølgelig- og fikk en del forslag ( gode som dårlige). Da plukket vi ut ca. 3-4 namn og hadde avstemning på namnene der og da. Dette synes i alle fall jeg er en grei måte å gjøre det på, for da får alle sjansen til å være med på å bestemme.
Eventuelt da gi en liten premie til den som kom med namnet som til slutt ble valgt.

AaFK - 001 hadde jo noen gode namneforslag. Men de eg tror eg ville silt ut der var Fante-Gutane. For det er vel åpent for jenter også...?
Og AaFK - Tigrene. Husk at supporterklubben til Start heiter Tigerberget. Må ikkje være sånn at en kan risikere å ta feil...
Eg falt mest for SjøTrolla.
(Tromsø har Isberget. Kanskje dere kan ha Fiskeberget??)

LYKKE TIL!

NoggyStyles

#Myrtrolla

Legg inn av NoggyStyles » man sep 09, 2002 11:34:07

Så var det denne debatten her igjen :)

myrtrolla er ei skandale. jeg blir forbanna når jeg leser i aviser, ikke bare sunnmørsposten, at Myrtrolla gjorde en god innsats etc etc.
Hadde ikke navnet myrtrolla blitt skifta så hadde hele denne supporterklubben som har blitt, bare vært en flopp. samme gamle greia som før.
jeg har heller ikke sansen for skurkane.
hvorfor skal alltid være så ekstremt barnehageaktige navn som skal bli til? sjøtroll, rompetroll, myrtroll osv osv.

jeg selv mener at vi bør ha et navn som både kjenner igjen byen Ålesund og har trøkk i. jeg personlig har sansen for: STORMEN, jugendstormen (men stormen er bedre), jugendklan (kommer aldri til å bli kalt det), Sterk Bris, Aalesund Supporterunion.

Dette var min mening.

Lupus

#Myrtrolla

Legg inn av Lupus » man sep 09, 2002 12:30:50

Aldri enkelt å bli enige om slike navn...

Jeg er enig i at slike barnehageord som troll og slikt bør lukes ut. Å dra inn jugend blir nok litt drøyt.

Dere får vri hodene og komme opp med noe som representere oss her ute i havgapet, og som klubben kan være stolt av.

Lupus
som skal gruble litt.

NoggyStyles

#Myrtrolla

Legg inn av NoggyStyles » man sep 09, 2002 12:35:42

Derfor Stormen?

Brukeravatar
DAGGAD

#Myrtrolla

Legg inn av DAGGAD » man sep 09, 2002 12:43:44

Jeg har ikke vært med i denne diskusjonen tidligere, men synes myrtrolla har utspilt sin rolle. Den "nye" supportergjengen fortjener et nytt navn, dessuten vil ikke krøllgresset på CLS ha særlige elementer av myr.
Synes Stormen, Jugendstormen, er fine forslag. Kanskje Sørvesten, Ålehylet, Kulingane, Tangostormen....hmmm det siste var ikke så værst synes jeg !!??

ZENGA

#Myrtrolla

Legg inn av ZENGA » man sep 09, 2002 12:44:34

Skjønner ikke hvorfor "jugend klanen"ikke blir tatt som navn på supporter gruppen!!...det er jo konge bra!!...håper sceie ikke nevner "myrtrolla" med et eneste ord på tv kampen mot VIF...det er SÅ flaut!!! MYRTROLLA!!!...det er så latterlig at....ja jeg har ikke ord!!...det assossier med en bane hage!!

volsen

#Myrtrolla

Legg inn av volsen » man sep 09, 2002 12:46:55

Hvorfor ikke jugendklan? Er jo beste nanet så langt. At noen forbinder Jugend med nazi kan jeg ikke forstå. For meg og de fleste andr ålesundere så er jugend byggestilen.

Loony

#Myrtrolla

Legg inn av Loony » man sep 09, 2002 12:47:26

Jeg mener at Myrtrolla bør erstattes, men ikke med Jugendklanen - grunnen til det er at VIF sine supportere heter klanen, og det er lite kult å bli sett på som "hermete"

Like greit å bare kalle det "gjengen" - er en del av gjengen liksom
Stormen minner litt mye om basketlaget Tromsø Storm.

Brukeravatar
speak.

#Myrtrolla

Legg inn av speak. » man sep 09, 2002 12:56:24

Speak.

Loony

#Myrtrolla

Legg inn av Loony » man sep 09, 2002 13:03:18

Speakern: var som om jeg skulle sagt det selv....;)

AaFK - 001

#Myrtrolla

Legg inn av AaFK - 001 » man sep 09, 2002 13:22:17

Selv om jeg ikke er medlem eller aktiv blant Supporterne - er jeg egentlig veldig opptatt av dett med navn.

Navn på et firma bytyr også alfa og omega hvis det skal lykkes !

Begynner å like bedre navnet Storm - det har litt kraft i seg! Varianter kan sikkert dukke opp med tiden . . .

Stormtrøyene
Stormerane
Stormkasta
Stormy
AaFK - Storm

Orkan
AaFK - Orkan

Cyklon
AaFK - Syklon

Høytrykk

Backup
AaFK-Backups

Dette er kun ment for videre diskusjon.

NB ! Hvis dere ikke vil at Scheie skal nevne navnet Myrtrolla i Semifinalen, kan det kanskje være mulig å sende en e-mail til NRK-sporten ?

Ha en god dag videre folkens!

Basse

#Myrtrolla

Legg inn av Basse » man sep 09, 2002 15:00:31

Hvis vi vil at navnet skal assosiere med noe fra Ålesund som de fleste kjenner til så er det kanskje en idè å kalle supporterklubben for "Fuglefjellet". Det navnet figurerer jo i pressen fra tid til annen når det er snakk om Ålesundsnostalgi.
Alle savner jo Fuglefjellet!!

Basse

#Myrtrolla

Legg inn av Basse » man sep 09, 2002 15:08:34

Og uttalelsen må selvfølgelig bli fulefjelle

Lupus

#Myrtrolla

Legg inn av Lupus » man sep 09, 2002 16:03:18

Peter, jeg skal ta meg tid til å skrive litt lenger denne gangen. Jeg har personlig ingeting imot det å bruke Jugendklanen, og synes det klinger bra, men jeg vet om flere som synes det kan være unødvendig spekulativt. Disse er alle på min aldersgruppe (jeg er 27), og langt fra noen "husmødre". Fotballfans er fotballfans, og selv om de assosierer Ålesund med jugendstil, slik som vi gjør, så er jeg temmelig sikker på at noen supportergjenger vil finne på å rope "Nazifaen", etc. til oss, vel vitende om at navnet henspiller på byggestilen og ikke noe annet. Gi de en finger så tar de hele hånda, osv. Det spørs kanskje om det er verdt å gi noen idioter denne muligheten? Jeg tror det vil føles ganske kjedelig å stå der og få slike tilrop (også for klubben), selv om det skulle være et engangstilfelle. Det var altså mitt innspill...

PS: Slenger på noe her. Når det gjelder sanger til semien så bør det komme opp noen nye tekster og sanger? Og kan ikke alle synge på dialekt? Synes det er mye bedre med "Kor mange mål scora du i år" enn "Hvor mange mål scorer du i år" i Aarøy-sangen. Vi er jo ikke østlendinger! :)

Back to work....

Lupus

AaFK - 001

#Myrtrolla

Legg inn av AaFK - 001 » man sep 09, 2002 16:14:34

Du har heilt rett Lupus !

Det du skriver her - vitner om at du har tenkt godt gjennom dette. La ikke det bli valgt et nytt navn som blir brukt noen måneder - for så å finne ut at det må velges et nytt ! Det også vil bli fleip av . . .

Men hvilket navn tror jeg kanskje det må utlyses en større konkuranse for å finne ut av.

Brukeravatar
speak.

#Myrtrolla

Legg inn av speak. » man sep 09, 2002 16:54:59

Hadde egentlig tenkt å holde kjeft om dette nå. men here goes.

Petter: Sjekk kildene dine!!!!!!

Lupus: Du har noen gode poeng, som jeg også har nevnt før i denne nå gørrkjedelige debatten!

AaFK-001:

Du har kommet med flere GODE alternativer til de to som det har vært kranset rundt en periode. TAKK!

ALLE:

Kutt denna diskusjonen vekk fra forumet nå da. Det kommer ikke til å skje noe med navnet enda, og det har vært sagt her til det kjedsommelige. Husk vi har 4 hjemme, og 4 bortekamper igjen å vinne (2x cup på Tullevåll) Snu fokusen mot det vi alle ønsker og håper og nå også mere tror blir en realitet!

Tippeliga i 2003!!!!!!!!1

Speak.

Esp-1

#Myrtrolla

Legg inn av Esp-1 » man sep 09, 2002 17:03:43

For meg som er utenfor supportermiljøet rundt Aafk ser jeg slik på saken..

Myrtrolla = 4 kjerringer og en galning med en kakeboks som brukes som tromme. Sangene er på et latterlig lavt nivå, og det hele er så langt unna supporterkultur som man overhodet kan komme.

Jugendklanen = Den nye supporterklubben, er mange flere, har bedre sanger, og er på gang med noe.

Nå er vist ingen av navnene over her aktuelle til neste år, så da kan dere gjøre slik som det majestetiske Pengeblåsarberget gjorde det. De ramsa opp en hel del navn, samtlige så tullete at det aldri kan bli værre, forså å først velge det aller mest tullete navnet, gå ut i media slik at de få som faktisk brydde seg fikk vite om dette, og dermed startet debatten. Etter mye om og men valgte de heller det navnet som var minst tullete, men alikevel såpass tullete at jeg må dra på smilebåndet..

For å sette igang skal jeg komme med noen forslag..

Amund Skiri Barmy Army
den tangoblå arme
de uten sjel
skurkebataljonen
Henrik Hoffs allierte
ultras rumpetrolla

volsen

#Myrtrolla

Legg inn av volsen » man sep 09, 2002 17:08:45

De uten sjel er jo veldig bra! Tror det vil funke ;p

alizm0

#Myrtrolla

Legg inn av alizm0 » man sep 09, 2002 18:19:04

det har jo se slik at vi har ca 500 absolutt unikt "tullete" navnforslag liggende..dinne diskusjonen blei tatt opp for ei stund siden og e tror det kom ca 100 inlegg med flere navn pr. ditte tok e vare på så e det tullete navn så må opp så har e plenty.. på det temaet tror e det heile blei rodd i land med Skurkane eller JugendStormen.

For min del så syns e at JugenStormen eller bare Stormen e best. Det ekke tvil i at JugenKlan har tungde og trøkk men som sagt lenger oppe så KAN og e sir KAN det assosieres med nazi(les: resten av forumet) og det e jo litt "hermete" etter Klanen. E stemme for at det enten blir med tungde, sjel og trøkk - eller med minst mulig seriøsitet og mest mulig harry-faktor.. vi vil jo bli sett!!

Dinne diskusjonen blir sikkert avrunda på ett medlemsmøte utpå høsten der det sikker blir avstemning. Der vil det antaklivis bli både seriøse og useriøse forslag så e du veldi sugen på å gi ei stemme på navnet så meld de inn og stem da.

Det e vil fram til e DRIT i dinne diskusjonen og ta det jenn på møte.

NoggyStyles

#Myrtrolla

Legg inn av NoggyStyles » man sep 09, 2002 18:55:39

lupus: Aarøy sangen går definitivt på dialekt..
ihvertfall blant mesteparten.
gleder meg faktsik til å få opp den supportersida no, så folk kan lære seg tekstene slik de skal være.
Peter: konsentrere oss mest om laget, men for all del, syng litt til klanen også du skjønner.

opp-me-humøre-vi-e-fra-møre

#Myrtrolla

Legg inn av opp-me-humøre-vi-e-fra-møre » man sep 09, 2002 20:01:29

Har hørt rykte om at det står en banner oppe på et loft utpå hessa og støva ned. et lite minne om ei tid som var. Da tre unge gutta samlet seg under en drøm. en drøm som ble virkelighet, men med et nytt ansikt. Et ansikt som fikk suksess. Et lag fikk et løft. En by ble en folkefest. Alle var glade. alle, unntatt banneren på loftet. Og til de som er unge nok til å huske og gamle nok til å forså. Vet at banneren som forvitrer på loftet ikke bare er et nedstøvet tøystykke. Den er et symbol på vår suksess!
På Banneren stod det: Jugend Klanen!

Jugend klanen forever!

Krsand supporter

#Myrtrolla

Legg inn av Krsand supporter » man sep 09, 2002 20:56:04

Veiarbeiderne Hadde jo vært et klingende navn. Ettersom draktfargen er oransj

NoggyStyles

#Myrtrolla

Legg inn av NoggyStyles » tir sep 10, 2002 03:26:42

ps magnus: banneren hadde vi med oss til køddvoll :)
hvordan går det med sangen forresten?
fått til flere? hvordan går det med kjempebanneren som blir laga i bergen?

AaFK - 001

#Myrtrolla

Legg inn av AaFK - 001 » tir sep 10, 2002 03:57:14

Måtte bare slenge inn dett forslaget før jeg sovna - glemmer det i morra:

Blekksprutane ?

volsen

#Myrtrolla

Legg inn av volsen » tir sep 10, 2002 12:29:14

Blekksprutane? nei takk. høres jo ut som en gjeng me miljødetektiva. Vil ikke assosieres med miljødetektivane å han blekkulf.

Lupus

#Myrtrolla

Legg inn av Lupus » tir sep 10, 2002 14:16:17

Sveleslaskane ;) Saklig...

Vi er jo oransje. Hmm... Flammehavet? Spiller på begge fargene våres iallefall, pluss tilhørigheten ved havet.

Flammehavet blir da mitt foreløpige bidrag.

Lupus

Svar