Moderator: Arcturus

AaFK-Jugend

Hva er det med denne Aarøy?

Legg inn av AaFK-Jugend » man apr 25, 2005 16:28:05

I dag kan man i diverse tidsskrifter lese at Aarøy gjorde en "god" kamp. Hans prestasjoner holdt til 7, 5 og 4 av henholdsvis Sumpen, Dagbladet og VG.

Aarøy var i mine øyner elendig i går. Ikke en eneste gang avanserte han med ballen etter å ha vunnet den. Han var aldri rettvendt, og utfordret ikke en Ham-Kam spiller gjennom hele kampen. Han har en mildt sagt elendig ballkontroll som gjør slik at pasningene sjelden eller aldri kommer dit de skal. Han er muligens den lateste spilleren jeg noensinne har sett. Han gidder ikke løpe etter ballen. Han legger ikke press på ballfører. Til gjengjeld er han meget flink til å klage på dommerens avgjørelser. Han minner mer om en premenstruell tenåringsjente enn en fotballspiller.

Han virker å være totalt blottet for selvtillit, noe jeg godt kan skjønne siden han mangler elementære fotballferdigheter. Jeg skjønner faktisk hordan han har det. Jeg var elendig i fotball. Fikk jeg ballen kvittet jeg meg med den raskest mulig, men jeg hadde da vett til å gi meg på smågutt-stadiet.

Mange av dere vet at jeg alltid har vært kritisk til Aarøy, men jeg har allikevel gitt ham en ny sjanse til å overbevise sesong etter sesong. Nå har imidlertid begeret rent over. Han har absolutt ingenting å bidra med. Det er hoderystende å lese i Sumpen at han var "godt fornøyd med egen innsats". Hvis dette er det beste Aarøy har å by på synes jeg oppriktig synd i ham.

Og hvorfor fikk han spille hele kampen i går? (Ja, jeg vet han skårte). Lasse Olsen stod i hvert fall ikke noe tilbake for Aarøy. Hadde det ikke vært bedre med raske spillere som Olsen, Austnes, Moldskred og Johnsen mot det fysiske Ham-Kam forsvaret?

Jeg vil også se Holm på sentral midtbane til fordel for Johansen. Det har forøvrig ingenting med straffe-bommen å gjøre. Hva er det egentlig med AaFK og straffer? Det må da være mulig å banke ballen i mål?

geggen

Legg inn av geggen » man apr 25, 2005 17:27:13

kunne ikke vært mere enig!spesielt det du skriver om at han er en latsabb!leste i avisene og på de forskjellige børsene,og begynte faktisk å lure på om de snakket om samme kampen som jeg hadde sett!SKJERPINGS Årøy!!!!!!!!!

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » man apr 25, 2005 17:32:55

Jeg har nok sett en helt annen kamp enn dere.

For det første, scoret han et mål som kunne vært et viktig mål, for at AaFK burde fått med seg et poeng oppover.
Dessuten vant han usedvanlig mange dueller i går, og kjempet som en løve gjennom hele kampen.
Det var også høye baller mot Aarøy som ble farlig i andre omgang.
Jeg tviler på om det var noen utpå som var mer sliten enn Tor Hogne i går ?
Det tyder på at han har tatt ut alt, og litt til.

e_cantona

Legg inn av e_cantona » man apr 25, 2005 18:51:52

Etter Stian Johnsen mener jeg Hogne Aarøy var Aafk's beste!

Hadde Normark kunnet/ville rangert de tre han var mest fornøyd med i går, tror jeg Aarøy hadde kommet på den listen!

Forstår ikke denne hetsingen? Han har vært skadet i mange mnd, nettopp kommet tilbake og gjør en kjempeinnsats. Hadde alle på laget jobbet som Aarøy, Fredriksen, Johnsen, Johansen i går hadde vi kanskje kommet hjem med et poeng?

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » man apr 25, 2005 18:54:53

hadde vi kanskje kommet hjem med et poeng?

Det er søren ikke mye om å gjøre heller.
Tenker først og fremst på headinga i tverrliggeren på slutten, og straffemissen.
:)

Wotan

Legg inn av Wotan » man apr 25, 2005 19:13:14

Mange av dere vet at jeg alltid har vært kritisk til Aarøy

Årets understatement. At du ikke var på matchen i går er helt tydelig. Aarøy spilte meget bra. Vant hodedueller i bøtter og spann hele tiden. At medspillerne ikke klarer å plukke opp 2. ballene får heller være en treningssak for hele laget.

At Aarøy også er en konstant kilde til neglebiting for mostanderen når han er inni motstanderens 16-meter er det heller ingen tvil om. Ett mål og en i treverket viser det.

Hele innlegget ditt er et trist makkverk.

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » man apr 25, 2005 19:35:17

Wotan:
Nå ble jeg litt usikker på hvem som headet i tverrligeren ?
Jeg trodde det var M'baye, helt til nå?

Uannsett var det pga. Aarøy at vi skapte mange sjanser i 2. omgang, og det er litt synd at vi roter til to av sjansene med filming.
For begge gangene hadde det vært mye bedre å prøve å lage mål, i stedetfor straffespark.
Der er min vurdering.

Wotan

Legg inn av Wotan » man apr 25, 2005 19:43:53

Wotan:
Nå ble jeg litt usikker på hvem som headet i tverrligeren ?
Jeg trodde det var M'baye, helt til nå?

Siden jeg var på stadion, så har jeg ikke sett noen reprise, så det er selvfølgelig mulig at jeg bommer på den.

Men at Aarøy spilte en bra kamp er det ingen tvil om. Hoseth filmet den ene gangen, men jeg tror ikke at Johansen prøvde å filme.

AaFK-Jugend

Legg inn av AaFK-Jugend » man apr 25, 2005 19:52:07

Jeg så kampen i går, og har sett nok kamper til å gjøre meg opp den meningen jeg har. Han vinner ikke så mange dueller som folk skal ha det til. Og hva er egentlig vitsen med å vinne dueller så lenge ballen går rett til motspiller?

Om han header den videre går den som oftest til motspiller, og om han får ballen i beina roter han den vekk. I tillegg er han den største grinerungen jeg har sett på en fotballbane. Han gjør knapt annet enn å kjefte på dommer og motspillere. På tide at han går i seg selv og innser at det ikke er dommeren eller motspillerne som skal vinne kamper for oss.

For å være så enormt høy er han en elendig hodespiller. Hva skal vi med en saltstøtte på topp? Greit nok at han vinner noen dueller, men han bidrar ikke ellers. Når ballen går langs bakken blir det som å spille med ti mann, og det er vel ingen fordel?

At medspillerne ikke klarer å plukke opp 2. ballene får heller være en treningssak for hele laget.

Om Aarøy hadde vært en god hodespiller hadde han fått ballene dit medspillerne er. Ang. dette skal jeg innrømme at det av og til blir løpt feil av medspillere, men i bunn og grunn er Aarøy en elendig hodespiller.

Forstår ikke denne hetsingen?

Jeg hetser da ingen? Jeg stiller meg bare meget kritisk til Aarøys rolle i AaFK.

Han har vært skadet i mange mnd

Da bør vi vel vente med å bruke han til han er god nok?

Jeg skal innrømme at Aarøy leilighetsvis glimter til og spiller en god kamp, men så langt har dette overhodet ikke vært tilfelle.

At Aarøy også er en konstant kilde til neglebiting for mostanderen når han er inni motstanderens 16-meter er det heller ingen tvil om.

Hos meg er Aarøy en konstant kilde til neglebiting i EGEN 16-meter. Han lager unødig mange frispark, og Odd ble nylig snytt for en straffe. Jeg kommer heller aldri til å glemme det totalt unødvendige frisparket han laget i hjemmekampen mot Molde sist vi var i tippeligaen. Det er vel unødvendig å minne dere på at Trond Strande banket den hjem? For å sette det litt på spissen går jeg så langt å si at vi hadde beholdt plassen i eliteserien uten Aarøy på laget. I alt for mange kamper den sesongen ble det bare "dunking" opp mot Aarøy istedenfor spill langs bakken. Om jeg ikke husker helt flei tok vi flere poeng uten Aarøy enn med?

Two Ton Predator

Legg inn av Two Ton Predator » man apr 25, 2005 19:53:07

Forstår ikke denne hetsingen?

Oppfatter ikke dette som hetsing av Aarøy i det hele tatt, i manges øyne er han lat, sein, upresis osv.

Hvor mange kamper skal ballen druses fremover, treffe et lite hode og sprette hvorsomhelst..?

Abdolaye virker mye mer tent og sulten, la han få mer spilletid.

De som sitter å tenker at jeg ikke har peiling på fotball, er dum osv, bør gå i seg selv å tenke over følgende: Hvor var Aarøy siste halvdelen av fjorårets sesong? Og hvordan endte det uten han?

Alexan

Legg inn av Alexan » man apr 25, 2005 20:25:39

Ståle Solbakken sa på tv at når man har en spiller på 2,04 (Aarøy) følte han seg langt fra sikker på seieren før fløyta gikk. Han mente at de hadde mye "bryderi" med han langemann. Så noen av betyding inkl IMN har fått med seg at han spilte en god kamp !

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » man apr 25, 2005 20:34:36

Two Ton Predator:
Kan jeg spørre deg, hvor var du 22 juni 2003 kl. 18.15 ?

Slike scoringer har Aarøy hatt flere av, og det blir nok ikke den siste heller.
Den lignet faktisk på den i går !
I tillegg binder han opp et helt forsvar omtrent alene på dødballer !
Det er en av grunnene til at AaFK scorer mye i disse situasjonene med han på banen.
Nødvendigvis ikke han som scorer, for de andre på laget får større rom.

B.i.l

Legg inn av B.i.l » man apr 25, 2005 20:38:10

Jeg så kampen i går, og har sett nok kamper til å gjøre meg opp den meningen jeg har. Han vinner ikke så mange dueller som folk skal ha det til. Og hva er egentlig vitsen med å vinne dueller så lenge ballen går rett til motspiller?
Om han header den videre går den som oftest til motspiller, og om han får ballen i beina roter han den vekk. I tillegg er han den største grinerungen jeg har sett på en fotballbane. Han gjør knapt annet enn å kjefte på dommer og motspillere. På tide at han går i seg selv og innser at det ikke er dommeren eller motspillerne som skal vinne kamper for oss.

Garantert har vi sett samme kampen. Sitatene over er akkurat slik både jeg og flere andre så det.
99% av oppspillene ble siktet inn på hodet til Aarøy. 80% traff hodet hans. Deretter skjedde NUL OG NIKS.
Tror noen at Ham Kam spillerene er så "dumme" at de ikke skjønner hvor oppspillene kommer. Tåplig å tro at man skal vinne kamper på denne "ensrettede" spillestilen.

Fotball

Legg inn av Fotball » man apr 25, 2005 20:40:16

Var på kampen igår.

Mener han hemmer aafk offensive spill. Alt skal liksom handle om at oppspillene skal mot han. Ja han vinner ofte i lufta men i 9 av 10 tilfeller ender ballen hos motspiller. Da er det ikke så mye verdt....

I tillegg er han ekstrem dårlig llangs bakken. Selv de enkleste pasninger klarer han å rote til. Legger vi til at han er lat i tillegg, gleder jeg meg til vi kan spille med Dos Santos, Olsen og Moldskred på topp. Fart, teknikk og blikk for spillet.

Enda bedre blir det når Fjørtoft tar tak i midtbanen.....Da blir vi å regne med.

Inntil da får vi nøye oss med Aarøy....

Ps: Alle som stod rundt oss (20-30 personer) var samstemte om at han gjør så godt han kan...Men det er ikke godt nok....

Skal vi overleve i Tippeligaen, må vi ha noe mer å by på....

AaFK-Jugend

Legg inn av AaFK-Jugend » man apr 25, 2005 20:41:49

Så noen av betyding inkl IMN har fått med seg at han spilte en god kamp !

Nils Arne Eggen sa i sin tid at Aarøy har spenst som et strykejern. Er vel av betydning den mannen også?

I fotball finnes det ingen fasitsvar, og ingen er enig i alt. Derfor får noen spillere tillit under noen trenere, mens de skyves ut i kulden hos andre trenere.

Om Aarøy hadde vært så god som mange her inne skal ha det til hadde han nok spilt i en internasjonal storklubb og i tillegg vært fast inventar på landslaget?

Mon|ca

Legg inn av Mon|ca » man apr 25, 2005 20:47:09

Aarøy er rett og slett elendig. Skulle bare mangle at han klarer noen hodedueller, men det er de færreste han klarer å nå. Latsabb er jeg helt enig i at han er.

Two Ton Predator

Legg inn av Two Ton Predator » man apr 25, 2005 20:49:15

Kan jeg spørre deg, hvor var du 22 juni 2003 kl. 18.15 ?

Vet ikke....... Lurespm? ;)

Jobben til Aarøy er å score mål, at han gjør det skulle bare mangle.

Men han imponerer ikke meg, uansett har denne saken vært oppe til diskusjon før, og jeg vet av erfaring at vi ikke blir enig om noe annet enn å være uenig..

Spenst som et strykejern, HA HA HA HA HA HA HA HA!!

Brukeravatar
Paul Mariner

Legg inn av Paul Mariner » man apr 25, 2005 21:26:26

Det er selvsagt lov til å være uenig i laguttak, spillerprestasjoner etc. Men å hetse spillere på laget man holder med er vel drøyt!

Ekte supportere støtter laget og alle spillerne i oransje uansett!!!

stikkpille

Legg inn av stikkpille » man apr 25, 2005 21:56:55

Enkelte folk liker bare ikke høye fyrtårn som Aarøy...

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » tir apr 26, 2005 01:25:34

Det er selvsagt lov til å være uenig i laguttak, spillerprestasjoner etc. Men å hetse spillere på laget man holder med er vel drøyt!

Ekte supportere støtter laget og alle spillerne i oransje uansett!!!

Jeg er 100 % enig med deg !
Heldigvis er de fleste her ikke AaFK-supportere, men det er skuffende at folk som Two Ton Predator og AaFK-Jugend hetser egne spillere.
Tor Hogne Aarøy er og blir en viktig brikke i AaFK-laget !

Vorren

Legg inn av Vorren » tir apr 26, 2005 01:30:59

Synes Aarøy fikk det meget bra til igår jeg. Det som manglet var løpene til medspillerene.

Norgesmester2005

Legg inn av Norgesmester2005 » tir apr 26, 2005 01:34:16

Synes Aarøy fikk det meget bra til igår jeg. Det som manglet var løpene til medspillerene.

Enig, og spesielt bevegelse sideveis i første omgang, for angrepsspillerne.
:)

Pondus

Legg inn av Pondus » tir apr 26, 2005 01:37:01

De som påstår Aarøy er lat kan ikke ha sett mange kampene med Aafk!!! Det er usaklig.

Han vinner ikke alle hodeduellene, men prøv å se hvordan motspillerne stopper han med sine tjuvtriks.

Bignews

Legg inn av Bignews » tir apr 26, 2005 01:57:04

Ta ei pille og se det i slow motions da villle det meste være perfekt

stikkpille

Legg inn av stikkpille » tir apr 26, 2005 02:54:30

Hva slags pille?

Herminator

Legg inn av Herminator » tir apr 26, 2005 04:48:31

Jeg er delvis enig i kritikken. Jeg mener att Aarøy for tiden ikke er god nok til en plass på laget, og synes Mbaye og Olsen/Moldskred er ett bedre alternativ. Men jeg vil ha meg frabedt mye av den negative ropingen som er mot Aarøy under kampen, Når Normark har valgt å bruke han så kan vi være såpass å rope posetive ord istedet for å rope han ut og slike ting. Helt greit å rope, "jobbe nå Aarøy" eller "Nå må vi ta i Aarøy og ikke daffe!" Men mye av det som blir ropt til tider vil jeg helst slippe å høre. Ikke vondt ment, og vi er heller ikke så værst på dette, men jeg er redd det kan utvikle seg til molde tendenser.... :)

Nightwhisper

Legg inn av Nightwhisper » tir apr 26, 2005 05:13:43

Jeg er helt enig med herminator.

Aarøy sliter litt for tiden,men hva er vel bedre enn å bruke sesongstarten til å komme i go'form?

ohbar

Legg inn av ohbar » tir apr 26, 2005 10:43:14

Jeg vil gjerne rette litt søkelys mot det som skjer i forkant av Aarøy. Når Aarøy er på banen er det forsvarsrekka og evt midtbana som deiser ballen opp i det kjedsommelige på vår 2-meters spiss. At han ikke nødvendigvis er i topp form for øyeblikket eller mangler litt på timing og presisjon kan jo så være, men mye av feilen ligger i de ensformige lange ballene opp på han.... gjort av av forsvarsrekka /midtbane. Han kan da heller ikke stikke av fra ballen :D Men det er på dette området jeg ønsker litt mer variasjon, litt mer spill på kantene eller via midtbana. Og det er der forsvaret evt midtbana må ta i et tak. De må involvere seg mer i angrepet og ikke bare deise ballen opp i angrep og satse på at spissene ordner opp. Jeg har ikke sett gjennom kampene hittil med argusøyne enda men jeg har en magefølelse av at det ikke blir spilt SÅ mange lange høye baller på Mbaye enn på Aarøy? Og at det derfor blir mer variasjon? Og at Mbaye er flinkere til å holde på ballen og ta med seg midtbana?

Er dette noe jeg ønsker å konkludere med eller er det fakta??

Two Ton Predator

Legg inn av Two Ton Predator » tir apr 26, 2005 11:05:34

Heldigvis er de fleste her ikke AaFK-supportere, men det er skuffende at folk som Two Ton Predator og AaFK-Jugend hetser egne spillere.

Såppass må de tåle. Og jeg venter i spenning på at han skal innfri mine ønsker om flere mål og glimrende teknisk spill.

Ingenting vil være bedre enn det.

Men i mellomtiden bør kanskje Abdolaye steppe inn.

Falch1

Legg inn av Falch1 » tir apr 26, 2005 11:11:48

Hele innlegget ditt er et trist makkverk.
Vi har nå lest noen innlegg fra Wotan, også, og det er ikke akkurat de skarpeste analysene den gutten kommer med - og får han spørsmål
om hva han mener med enkelte utsagn, vrir han seg som en politiker
og svarer i hytt og vær!

Svar