Moderator: Arcturus

Xabi

Juniorlaget - et eliteserielag verdig?

Legg inn av Xabi » fre jun 10, 2005 22:57:44

Tillater meg å stille spørsmål ved seriøsiteten i juniorsatsningen til Aafk. Slik jeg ser det er den langt i fra på det nivået den burde være. Juniorlaget til en klubb som tar mål av seg å etablere seg i tippeligaen, bør bestå av de beste talentene i regionen. Dette er ikke tilfellet i Aafk. Min påstand er at bare en spiller i dagens juniorstall har potensial til å bli tippeligaspiller. Nevner ikke navn, men gutten er ikke opprinnelig Aafker (bombe). Når vi i tillegg vet at Yttis er trener, blir det hele tragikomisk. Mannen er jo langt fra faglig kompetent. Nei, her bør det gjøres ting!!

Princyz|p

Legg inn av Princyz|p » fre jun 10, 2005 23:06:15

Tja.. Nå har vel 2.laget til AaFK, bestående av for det meste juniorer, gjort det ganske så godt i 3.divisjon til nå i år.

Du har likevel et poeng siden tre av de fire juniorene som har kontrakt med AaFK faktisk ikke er AaFK-produkt. Tvillingene Lie og Thomas Pedersen kommer tross alt fra Herd.
I tillegg til dette kan jeg heller ikke se hvem andre på juniorlaget som med tid og stunder kanskje blir tilbudt a-lagskontrakt..

spoiler

Legg inn av spoiler » fre jun 10, 2005 23:19:53

syns aafk burde gi Jonas kipperberg konrtakt...han e en kjapp å målfarliig spiss...som åsså har scort en del mål for 2.laget til aafk dei kampane han har spilt i vår...

rula

Legg inn av rula » lør jun 11, 2005 00:25:23

Det var da voldsomt til Herd "tyt" det var her da. Markeringsbehov kalles det.
Innse det : Herd har ikke flere talenter som andre vil ha.

Hvis dere mener at alle juniorene til AAFK skal komme opp i a-lags stallen , så har dere tatt fullstendig feil. Bærtur kalles det.
Håpet er vel at en eller to bruker tiden i juniorlaget til å kunne finne muligheten til å komme dit opp. Ikke alle.

Men løsningen slik det antydes er vel å sparke både trenere og spillere på juniorlaget , få inn alt fra herd og så er alt i orden.
Da blir aafk sitt juniorlag et tippeligalag verdig.

sant vel.....

aafk85

Legg inn av aafk85 » lør jun 11, 2005 00:37:05

Min påstand er at bare en spiller i dagens juniorstall har potensial til å bli tippeligaspiller. Nevner ikke navn, men gutten er ikke opprinnelig Aafker (bombe)!
Torkild Nelvik kanskje ? kapteinen på 3. div laget ?
Han er fra HERD

Xabi

Legg inn av Xabi » lør jun 11, 2005 01:16:04

jaja, det var nå et latterlig innlegg "rula". Saklig og fint. Hvem har sagt at alle juniorspillerne skal opp på a-laget? Men meningen med et juniorlag må være at det skal utvikle spillere til seniorlaget. Det primære målet er faktisk ikke å vinne Dana- eller Norway Cup. Skal man utvikle gode seniorspillere må man hente inn talenter som har potensiale til det. Man kan ikke lage gull av gråstein, hvertfall ikke Erling Ytterland. Per dags dato har ikke Aafk disse talentene, med et hederlig unntak, Marcus Liavaag. Så "rula", du er ikke bare på jordet, du er på feil jorde også.

gladgutt

Legg inn av gladgutt » lør jun 11, 2005 03:21:41

Liavaag og Rørvik (?) fra Herd (?) er vel de største talentene i sin årsklasse... ( -89 ) Ellers er det bra at andre lag har begynt å få skikkelig rekruttering..

rula

Legg inn av rula » lør jun 11, 2005 03:35:17

Kjenner bedre til juniorlaget enn du noen gang kommer til å gjøre.
Dessuten så er det lenge siden aafk har satset på å vinne både dana og norway cup. Tror faktisk det er lenge siden noe lag fra aafk var på norway cup. Det er danacup det reises til. Og da som oftest som en sosial avslutning som guttespiller. At du synes det er et latterlig innlegg kan nok skyldes at du ikke ser forståelsen i det du selv skriver.
Du forstår derfor ikke meningen med det andre skriver.
At du skriver nedlatende om navngitte personer sier desverre mer om deg enn om den du navngir. At du ikke liker treneren til jr.laget tror jeg ikke spiller noen som helst rolle for noen andre enn deg selv. Det er nok en byrde kun du må slite med.

Marcus er en veldig hyggelig kar. Det er sånne som deg som bruker navn i diskusjoner som kan være destruktive for spillere som han. Helt feil profilering. For meg kan Aksla ta æren for denne karen.Men der hadde han ikke kommet videre.

Så sånn e det med den saken

gladgutt

Legg inn av gladgutt » lør jun 11, 2005 03:46:35

HÆH ??? Så du mener vi aldri skal navngi spillere i diskusjoner..... ??

Galiat

Legg inn av Galiat » lør jun 11, 2005 03:53:56

Yttis er en meget dyktig trener som har alt en trener skal ha,han er både måbevist og faglig dyktig.Og så blir han helt sikkert bedre,av og trene tett sammen med Hansen og Normark og Frank.

Det er bra vi tar vare på ekte Aafk gutta,og trener dem opp til og bli gode trenera.Aafk har også Gjørtz og ikke minst Tollås,som helt sikkert vil bli viktig for Aafk dem neste åra

rula

Legg inn av rula » lør jun 11, 2005 04:09:21

For meg må dere gjærne bruke navn i diskusjoner. Men jeg vil samtidig si at det er en uting. Og hvovidt det er lurt å bruke navn , har vel vært diskutert i lange baner her før.

Grunnen er at det er mange som har gode meninger om enkeltspillere. Men i det øyeblikk en mening kommer til uttrykk , så kan du være sikker på at det er noen som er uenig med deg. Diskusjonen kan bli heftig , og jeg er av den oppfatning av at det positive som leses av deg selv er lett å takle , mens det negative faktisk ofte kan være vanskelig å takle.
Alle vet at spillere frekventerer ofte her på forumet og da er det ikke alltid lett å lese negativ kritikk om seg selv.
Dette kan lett føre til det jeg kaller for negativ profilering.

Så det er bare å bable i vei med navn og det hele , men vit da at en annen har en annen mening om den spilleren du nevner , og at denne kan skrive ting som den navngitte kanskje ikke synes er så festlig.

Xabi

Legg inn av Xabi » lør jun 11, 2005 13:16:43

Her må det være en misforståelse ute å går. Jeg nevnte da bare Marcus Liavaag med positive ord, beklager hvis noen ikke forstod det. Han er et stort fotballtalent. Selvfølgelig er det sosiale viktig i junioralderen, men de som spiller fotball kun for det sosiale bør gå til klubber som satser på breddefotballen. Aafk sin økonomi tilsier at man bør satse på utvikle egne talenter som en dag blir gode nok for a-laget. Mitt poeng var, og er fortsatt, at jeg mener disse spillerne ikke finnes på juniorlaget i dag. Jeg håper selvsagt at noen av guttene "prove me wrong".

gladgutt

Legg inn av gladgutt » lør jun 11, 2005 14:14:21

Vi snakket bare generelt sett da jeg mente at det burde være greit å navngi spillere i diskusjoner...

Fantomet

Legg inn av Fantomet » lør jun 11, 2005 15:35:42

Hvis dere mener at alle juniorene til AAFK skal komme opp i a-lags stallen , så har dere tatt fullstendig feil. Bærtur kalles det.
Håpet er vel at en eller to bruker tiden i juniorlaget til å kunne finne muligheten til å komme dit opp. Ikke alle.

Men løsningen slik det antydes er vel å sparke både trenere og spillere på juniorlaget , få inn alt fra herd og så er alt i orden.
Da blir aafk sitt juniorlag et tippeligalag verdig.

sant vel.....

Jeg har ingenting med Herd å gjør.. Men jeg regner med du er en Aafk junior med mindreverdighetskompleks.. folk har ikke sagt annet enn at 3 av de beste juniorspillerene til Aafk er fra Herd, å at det drives bra ungdomarbeid der inne. Faktisk bedre enn i Aafk..

At du ikke tåler å høre det, beviser bare at du har ett Herd-kompleks..

Crusty

Legg inn av Crusty » lør jun 11, 2005 15:40:07

Liavaag og Rørvik (?) fra Herd (?) er vel de største talentene i sin årsklasse... ( -89 ) Ellers er det bra at andre lag har begynt å få skikkelig rekruttering..

Liavaag er fra Aksla, en stor talentfabrikk!

StephanS

Legg inn av StephanS » lør jun 11, 2005 16:44:15

akkuratt NÅ med det nivået å den formen spillerne på juniorlaget til aafk er i nå, synts jeg det er HELT FEIL å ta opp denne diskusjonen! juniorene har vunnet alle sine siste kamper... da har de spilt 3.divisjon,cup å juniorserien! det er mye kamper.... grunnen til at juniorene har tapt kamper er fordi nye spillerne måtte etablere seg skikkli først... noe mange av de har gjort å de spiller nå kampene i juniorserien som desverre har blitt prioritert sist en periode.... nå er spillere som i starten av sesongen ikke var så god begynt å vise seg frem...
dette ser dere også på resultatene til juniorene siste tide...
som tross mange kamper... har vunnet ALT!
så skjerp dere.... ikke kritiser noe dere ikke vet noe om..
å spiller d virkelig noen rolle om de største talentene kommer fra andre klubber?????
guttelaget til aafk er ikke sterkt i d hele tatt.... det er sant....

når d kommer til yttis er han en kjempetrener... langt mer seriøs en d mange av dere tror.... han SKAL vinne alle kampene.... å er en viktig inspirasjon for spillerne...

Xabi

Legg inn av Xabi » lør jun 11, 2005 16:56:54

Jeg baserer ikke min kommentar på resultatene til juniorlaget. Jeg har sett alle hjemmekampene til aafk 2 i år. Der spiller de beste juniorspilerne, eller?? Poenget mitt har hele tiden vært at jeg ikke ser spillere der som om et par år kan spille for a-laget. Med ett unntak. Dette er noe jeg synes Aafk bør ta på alvor, og satse mer seriøst og profesjonelt på jr-laget. Seriøsiteten er jo lavmål. Spillere som satser seriøst på fotballen inntar ikke alkohol dagen før kamp!

StephanS

Legg inn av StephanS » lør jun 11, 2005 17:04:47

det skal de heller ikke gjøre nei! de beste juniorene spiller på 3.divisjonslaget ja... +dem som har vist go form å høy moral...
det hjelper ikke å ver god om du ikke stiller på trening..... da får du ikke ver me... slik fungerer ikke juniorlaget......
noen av de som kommer inn på 3.divisjon har aldri spilt 3. divisjon før...
yttis føler vell de fortjener kjangsen da så får de den....

StephanS

Legg inn av StephanS » lør jun 11, 2005 17:09:25

dyu sier du har sett på tabellen! sjekk 3.divisjon...

de to siste 3divisjons borte kampene har det blitt stilt opp med rent juniorlag... laget har bare bestått av juniorspillere!

27.05.05 Blindheim/Emblem B 4 - 1
07.06.05 Valder B 3 - 2

begge me seier... her finnes seriøse talenter på juniorlaget jo...

Littbarski

Legg inn av Littbarski » lør jun 11, 2005 17:36:59

dyu sier du har sett på tabellen! sjekk 3.divisjon...

Hvis du ikke ser forskjellen på det å lykkes i 3. divisjon kontra det å lykkes i TL så har du lite peiling. Både BIL/EIL og Valder er ikke blant topplaga i 3. div og begge stiller med meget unge og urutinerte lag. Det skulle bare mangle om ikke reservelaget til et TL-lag klarer å henge med på dette nivået.

StephanS

Legg inn av StephanS » lør jun 11, 2005 18:26:58

juniorlaget er ikke reservelaget til et A-laget å dem ska å hadde dem holdt tippeliga standard så hadde dem spilt der!! du har missforstått!
å du kan heller ikke regne me at alle dem beste fra sunnmøre ska strømme til aafk sitt juniorlag! men en ting e sikkert, å d e at juniorlaget til aafk e veldig sterkt for tida!

gladgutt

Legg inn av gladgutt » lør jun 11, 2005 19:31:56

Du skal se de ryker ut av JET-cup fort som f***...

rula

Legg inn av rula » lør jun 11, 2005 19:50:29

Ja nå har vel ikke AAFK norges beste juniorlag. Vi diskuterer vel distriktets beste så vidt jeg har forstått. Om AAFK ryker ut av Jet - cup så er nå engang det slik det må være. Men at sjansen til å prestere der nede er til stede er det jo ikke tvil om.

Det hadde vært artig om AAFK vant , men personlig så tror jeg ikke det.

Men forskjellen er at enkelte håper at de skal komme langt , mens andre her oppe ifra håper de ryker ut med en gang. Og når det er slik så blir det jo egentlig litt vanskelig å diskutere temaet også.

Jeg sier ikke at dette gjelder deg gladgutt , men det finnes faktisk folk som går på kamp på colorline med ett håp i hodet . Nemlig at AAFK taper. Og slike forundrer meg.
Jeg håper AAFK gjør det bra uansett hvor de spiller. Men det er vel fordi jeg er supporter og holder med AAFK.

Så sånn e det

oes90

Legg inn av oes90 » søn jun 12, 2005 00:22:53

Herd har jo fortsatt Ole Kristian Rørvik som faktisk har vært innom aldersbestemt landslag..Han har et kjempepotensiale..

nelsondida

Legg inn av nelsondida » søn jun 12, 2005 03:53:39

Ole kristian rørvik? hvem er det da? keeper til jr-laget?

kultur

Legg inn av kultur » søn jun 12, 2005 16:09:44

Det var da utrolig mye useriøst snikk snakk på denn tråden.......Hvem som har spillt hvor i "barndommen" er da helt uinterresant! DET VIKTIGE ER AT AAFK KAN BLI SUNNMØRES FOTBALLAG. SLIK AT TALLENTER FRA HELE SUNNMØRE VIL ØNSKE SEG TIL KLUBBEN. Da vil det med stor sannsynlighet dukke opp mange interresante spiller etter hvert. Viktig at ikke Aafk går et steg tilbake til å bli et "bydelslag" slik som når jeg spillte i gamle dager.

gladgutt

Legg inn av gladgutt » søn jun 12, 2005 16:58:28

Rørvik står for jr.laget og A-laget.. Han er vel kaptein på kretslaget og har vært innom landslaget ja.. Har vært endel i avisen de siste årene..

rula

Legg inn av rula » søn jun 12, 2005 18:01:44

Ihvertfall videre i NM som eneste lag fra sunnmøre. Og med det møkkalaget (ironi).
Slo Hødd 2-0. Begge av Gjøsund. 1-0 på straffe. 2-0 spille mål.

Grattis

Xabi

Legg inn av Xabi » søn jun 12, 2005 22:14:29

No må ikke folk se seg blinde på en knepen seier mot et dårlig juniorlag. Utfordrer folk til å komme med forslag til kem av dagens spillere i juniorstallen som vil spille på a-laget om noen år....

rula

Legg inn av rula » man jun 13, 2005 00:33:48

slik som de spilte idag?

Ingen.

Svar