Moderator: Arcturus

Johnny

Manager /assistent-trener

Legg inn av Johnny » fre aug 19, 2005 21:45:12

Har fra en pålitelig kilde, at Einar Magne Skeide kommer til Aafk, for å assistere IMN fra 1 januar.
Noen som har hørt dette?

Hørte også fra en i Tango 2005, at hensikten med dette "prosjektet" var å etablere Aafk i toppen av tippeligaen på 2-3 år, så om det blir nedrykk, er det ikke noen katastrofe?!

Ellers, så bør de ansette en "manager" snarest, så IMN får sette fokus på det han skal...

Espenh

Legg inn av Espenh » fre aug 19, 2005 22:43:48

Stod vel i smp for en stund tilbake at AaFK ønsket seg skeide ja..

Johnny

Legg inn av Johnny » fre aug 19, 2005 23:48:19

Kanskje disse to temaene kan være noe for "fredagsbanden"?
Hva sier dere Salat, Daggad, Falch1 og Alexan?

Fjellstein

Legg inn av Fjellstein » fre aug 19, 2005 23:54:49

Drit lei av att folk skriv pålitleg kjelde. men ja, sikkert kjekt for IMN d.

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » lør aug 20, 2005 00:00:16

Du vet det Johnny at katastrofe er et sterkt ord.

Jeg har nå forsvart Aafk i alle år, men bare siden Ivar Morten Normark kom til klubben har jeg følt at jeg kunne legge tyngde bak mine ord.

Før den tid var det mest refleks. Når jeg traff Ålesundere som holdt med vålerengen ble jeg svar skyldig utenom at de var troløse hunder. Vi var et drittlag og jeg trodde vi skulle forbli ett.Jeg var faktisk blitt litt vant med situasjonen. Så kom han.

Siden har alt vært tipp topp. Opp og ned naturligvis siden vi ikke har lommebok i chelseaklassen, men den kvelden vi slo rosenborg er jo bare ett eksempel på hva den mannen har bragt oss.
Glemmer det aldri, og svikter naturligvis aldri Ivar Morten. Det er jo hans skyld alt sammen. Super duper fyr.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 00:27:18

svikter naturligvis aldri Ivar Morten

Synes "aldri" var et sterkt ord her Salat.
Hva om IMN svikter deg, og drar til viking?!!
I organisasjonen Aafk, er det kun laget jeg aldri svikter.
De fleste andre er bare noen overbetalte tullinger som ikke har et snev av fotballforståelse i seg, og bør byttes ut...
(IMN er unntaket)

PS! Det er ikke "fredagschat" for her diskuterer vipå en akademisk, intellektuell og finstemt måte, som Falch1 ville sagt det ;)

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » lør aug 20, 2005 00:38:57

Et godt spørsmål Johnny, og som Falch1 ville sagt " det spørsmålet ble stillt på Kolvikvbakken Ungdomsskole i 1972 "

Det ble ikke besvart den gang , og det blir ikke besvart i dag.

Han har ikke dratt til Viking, og jeg har ikke begynt å holde med vålerengen.

Sorgene Johnny de tar vi når og hvis de dukker opp. Ikke på forskudd. Jeg har nok å stri med om ikke jeg skulle vurdere hvilken reaksjon det ble hvis IMN sa ja til manchester United eller frigg.

Han er her, og så lenge han er det så har han min fulle støtte. En dag drar han, og da er jeg sikker på at han gjør det på en typisk Ivar Morten måte. Med stil.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 00:50:38

Han er her, og så lenge han er det så har han min fulle støtte

Joda, jeg også støtter han, men han har godt av litt kritikk av og til.
Da tenker jeg på uttalelser som "vi har gode nok spisser" , "vri haude av hele gjengen" og "dustespørsmål" for å nevne noen.

Forhåpentligvis vil sånne "dustesitat" utebli når vi får på plass en ny spiss, en "manager" og ikke minst en assistent-trener(les EM Skeide)
For da kan han fokusere kun på å trene laget :)

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » lør aug 20, 2005 00:58:53

Men det er jo en del av pakken det Johnny.

Det beste med Ivar er at han ikke er sånn som de vil han skal vær. Han er sånn som VI vil han skal vær.

Jeg er sikker på at når du trekker hodet ditt ut av rompen din så ser du det.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 01:16:17

Han er sånn som VI vil han skal vær
Snakk for deg sjøl!
Jeg hadde helst vært foruten disse "tull-frasene" hans, og dessuten, så har jeg hodet der det skal være, ned i en halvliter :D

1951

Legg inn av 1951 » lør aug 20, 2005 01:21:30

IMN e en unik leder og har mange sider som andre norske TL-trenere mangla !
95% positivt / 5% litt "grums"; som e problemfritt leve med ...

Men skal han IvarM fortsette å gjøre en like god jobb (og helst utvikle seg) , må han ha AVLASTNING og muligheten til å utføre det han e best til , nemlig MARKEDSFØRE AaFK og TRENE/INSPIRERE SPILLERNE ...

Grunnen til at IM har hatt KORTERE LUNTE enn vanlig den siste tida e jo fordi han har hatt ALTFOR MANGE ARBEIDSOPPGAVER å utføre - det e e heilt overbevist over :
Både han og spillerne har jobba svært PROFFESJONELT , mens RAMMEBETINGELSANE har vært heller dårlige ...

Kem har så ansvaret for det ?
Her ligge problemet ; vi MANGLE nemlig både en *SPORTSSJEF (og en trener-assistent) som kan DELEGERE ANSVAR/ARBEIDSOPPGAVER ..
Hadde klubben hatt en "Soler" eller "Fjørtoft" hadde nok Hoff sluppe å jobbe med SPILLERKJØP som han etter mi meining har FOR LITE ERFARING med .. Han kunne da konsentrert seg om den DAGLIGE "DRIFTA" som han e OK til ...

En slik *MANGEL har svekka heile ORGANISASJONEN AaFK og gitt slitasje på dei gjenværende som har måtta ha fungert i DOBBELTROLLA som selvfølgelig har INNVIRKA PÅ LAGETS nåværende TABELL-SITUASJON !

Har en klubb ingen TOPPSJEF , så e de også VANSKELIG Å PLASSERE SKYLDA FOR DEI DÅRLIGE SPORTSLIGE PRESTASJONANE ...

Så ENKELT eller VANSKELIG e det faktisk ...

Måtte dei HØYERE MAKTER hjelpe oss til å REDDE TIPPELIGAPLASSEN likevel ...

SøskenBjørn

Legg inn av SøskenBjørn » lør aug 20, 2005 01:29:56

Da tenker jeg på uttalelser som "vi har gode nok spisser" , "vri haude av hele gjengen" og "dustespørsmål" for å nevne noen.

Hvis du er negativ til IMN i utgangspunktet så værsågod å kalle dette 'dustesitater'. Men for alle oss andre som er POSITIVE i utgangspunktet, så er dette helt vanlige uttalelser som føyer seg inn i rekken av Normark-sitater på en helt glimrende måte.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 02:00:39

Grunnen til at IM har hatt KORTERE LUNTE enn vanlig den siste tida e jo fordi han har hatt ALTFOR MANGE ARBEIDSOPPGAVER å utføre

Akkurat, 1951!
Dette sa jeg i et innlegg 8/7:
------------------------------------------------------------------------------
Håper IMN fortsetter med en forsterket spillerstall, da ser høsten lys ut.
--------------------------------------------------------------------------------

Er igrunn enig der, men vi må ha inn en ny mann i styret, som har litt greie på fotball, for sånn som det er nå, har IMN alt for mye å tenke på.
Han har ikke en skikkelig hjelpetrener engang, og i tillegg må han fungere som sportslig leder.
Dette er ikke holdbart i lengden, og det er vel derfor han har satt krav til forandringer før han eventuelt skal takke ja til 2 nye år.....

Hvis du er negativ til IMN i utgangspunktet så værsågod å kalle dette 'dustesitater'
Gidder du å lete i trådene tilbake til april/mai, så ser du at jeg forsvarte IMN for hans "dustesitater" men jeg har faktisk gjennomskuet ham :D
Jeg mener han gjør dette for at han elsker å være i "rampelyset" og han vet at media slår det stort opp, luring serru ;)

Bignews

Legg inn av Bignews » lør aug 20, 2005 02:06:23

Ser sumpen har kommet med en artikel igjen , ikke overasket i grunn.
http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=533296,1&lang=1

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 02:37:54

han ikke var førstevalget for AaFK. De var mer begeistret for hans angrepskollega Ailton Almeida, og har ennå ikke gitt opp håpet om å få ham til klubben.
Det høres jo lovende ut, da!

Vi gir slett ikke opp spiss-jakten. Vi jobber døgnet rundt med saken, sier Henrik Hoff.
Har du jobbet døgnet rundt i en og en halv måned, skulle du kanskje fått deg litt søvn :p

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 02:57:05

" det spørsmålet ble stillt på Kolvikvbakken"
... sier en av de gode, meningssterke ytrerne på SC.

Beklager at jeg ikke kom med før nå (kl. 00.55). Jeg prøver igjen ved et neste høve.

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » lør aug 20, 2005 03:17:48

Og her kommer dagens sjokk.

Jeg er nå tilbøyelig.Nei drit i sånne ord. Jeg er nå enig med de jeg har vært uenig med.

Den der natt og dag uttalelsen til hoff er strået som knekker meg. Den oser svakhet, og det er ikke for meg. Her må man ikke ri kjepphester og være sta men tvertimot si det man mener.

Det enkle for meg nå er å stå på mitt. Støtte styret uansett. Det tenker jeg ikke gjøre mer.

Jeg vil nå se resultater. Nå med en gang!! Hvis ikke de som har betalt for å skaffe spillere kan skaffe spillere må få vi få inn noen som kan.

Jeg er 100% bak Ivar Morten, men har nå mistet min tiltro til styrets forhandlingsevne. Beklager til de som synes det er trist, men sånn er det.

Heia Aafk

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 03:33:28

nå mistet min tiltro til styrets forhandlingsevne

Velkommen på den rette siden, Salat :D

Jeg er 100% bak Ivar Morten

Skal nok få deg til å stille ham et kritisk spørsmål før serien er slutt :)

Og her kommer dagens sjokk.
Kanskje på noen(Eric) men ikke på meg, for jeg vet at jeg har rett :p

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » lør aug 20, 2005 03:40:21

Dette ville jo vært en utmerket mulighet for deg å vise deg som en mann Johnny, og ikke som en hoverende et eller annet.

Den muligheten grep du ikke. Beklager at jeg ikke sjokkeres.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 03:44:03

Dette ville jo vært en utmerket mulighet for deg å vise deg som en mann Johnny, og ikke som en hoverende et eller annet.

Å bevise at jeg er mann, har jeg gjort ;)

Gidder ikke å motbevise at jeg er en hoverende drittsekk, for det er jeg stolt av :p

1951

Legg inn av 1951 » lør aug 20, 2005 03:57:28

Ja , korfor går Aambakk fri ? -
Men han e jo "usynlig"...
Svak som formann spør du meg (det e vel han m/styret og ikkje IMN som e handlingslamma)...

Hoff e dessverre ikkje rette mann til å forhandle om spillerkjøp - at han ikkje sjøl finne det ut bare understreke ditte ...
Kjetil Osvold framtvinge heller ikkje den største tillit hos 1951..

Har man ikkje ekspertisen , må man skaffe seg den ; det gjelde både klasse-angrepsspillera og dei som spore dei opp og får handelen i boks !

Når klubben e så heldig å ha pool-pengane , så må det for f.. gå an å hyre f.eks. Rune Hauge til å gjøre dei rette grepa - på sikt kan det være ei god investering (les: overlevelse i TL) sjøl om han skrive regninga med gaffel ?!!!

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 15:07:47

diskuterer vipå en akademisk, intellektuell og finstemt måte
... og det gjør flere av oss (Salat, Johnny, Aleksan osv.). Vi er finstemte selv når vi roper om nye klassespisser som kan score mål, sier at AaFKs ledelse ikke har kompetanse innen spillerkjøp og forhandlingsteknikk m.v.

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 15:20:46

handlingslamma
virker det som om det er på flere områder innen AAFKS organisasjon;
styreleder, styret, daglig leder, trenere og andre.

Disse så altfor sent det de fleste (unntatt Stevie Wonder, som en ytrer så treffende sa det i sommer) skjønte allerede i mai i år:

At laget manglet gode spisser i stallen som kunne score mål. Men ikke noe ble gjort. Enten er det handlingslammelse eller så er det inkompetanse. Men nesten utilgivelig av profesjonelle ledere innad i en profesjonell organisasjon.

For resultatet er dessverre: 1. divisjon neste sesong - med frafall av spillere, økonomisk tap, stillstand m.h.t. målet om å stabilsere seg i eliteserien.

For tilhengerne er det heller ikke så spennende og artig å se 1. divisjonsfotball igjen (slik det har vært siden 60-tallet) - i kamper mot Hødd, Follo, Pors, Alta m.v. Det kommer til å bli en nedtur.

Og rykker AAFK opp igjen om 2-4 år, har man sikkert ikke lært noe av
alle feilene som er begått av organisajonen AAFK. Da er man igjen i en læringsprosess, vil det bli sagt.

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 15:40:34

Den oser svakhet
... og der stiller jeg med helt bak Salat-er-ikke-mat.

AaFK klarer ikke det omtrent samtlige eleiteserielag har klart i sommer:
Å skaffe nye klassespillere som kunne ha forsterket laget.

Alle klubbene unntatt AAFK har klart å forsterke laget i sommer - uansett om klubben er tilhørende i Nord-Norge, på Hedemarken, langt ned i Østfold eller i triste Grenland.

For andre klubber har det AAFK mangler totalt:
Erkjennelse, vilje og ikke minst kompetanse.

Erkjennelsen og viljen burde vært til stede i god tid før overgansvinduet åpnet. I stedet har man misforstått det som heter lojalitet til egne spillere og kommer t med uttalelser som ikke virker troverdige. Man er nelmlig ikke illojal om man tidlig kunne ha erkjent at AAFK mangler spisskompetanse.

Og forterkingene har hulpet lag som AAFK kjemper mest med. Nå målretter Odd Grenland, Tromsø, Bodø Glimt arbeidet mot sikker plass. Mens AAFK uttaler at laget er godt nok! Selv om man ikke scorer og ikke vinner (det må scores hvis kamper skal vinne, man kan ikke basere seg på selvmål og straffespark).

MeisterJäger

Legg inn av MeisterJäger » lør aug 20, 2005 15:49:31

"AAFK mangler spisskompetanse."

Hva mener du egentlig her falken ?

Eller var det et dårlig valgt ordspill ?

MJ

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 15:52:56

Hva mener du egentlig her, Falken?
... og til det kan jeg svare: Kan hende på flere områder.

Hvilke områder mener du at AAFK mangler spisskompetanse?

Johnny

Legg inn av Johnny » lør aug 20, 2005 16:02:47

Vel, for å gjenta meg selv :D det er nok først og fremst et styre som ikke har noen særlig fotballfaglig bakgrunn.

Men vi må vel først og fremst få inn en spiss med spisskompetanse :D

Falch1

Legg inn av Falch1 » lør aug 20, 2005 16:12:48

vel først og fremst få inn en spiss med spisskompetanse
... (og resten av av det Johnny sier) er et fullgodt svar på spørsmålet.

MeisterJäger

Legg inn av MeisterJäger » lør aug 20, 2005 16:20:17

Tja, sett i lys av de siste fem års utvikling, synes jeg klubben og dens involverte har gjort en god jobb. Det er også sannsynlig at andre kunne gjort jobben like bra eller bedre og kanskje til og med enda raskere. Det er uansett av ren akademisk interesse, da det ligger bak oss.
For min del, har det vært en sann fornøyelse å være med på dette. Jeg kan huske vi satt på Myra (R.I.P) på slutten av syttitallet og diskuterte hvorfor det skulle være så vanskelig å forene kreftene i sunnmørsfotballen til et 1. divisjonslag. Vi ble aldri enige da heller.
På den tiden trakk jeg SIF-trøya over skuldrene...

Sannsynligvis har denne utviklingen (når den først startet), gått for fort for både administrasjon og supportere. Det er ikke det samme å drive en dugnadsklubb og en tippeligaklubb. Noe av Aafks problem ligger nok i måten klubben drives på, men det hjelper ikke å sparke den ene eller andre, uten en gjennomgang og oppgradering av selve driftsmodellen.

Så tilbake til ditt spørsmål. Hvis jeg hadde sterke nok meninger om enkeltpersoner spisskompetanse, hadde jeg meldt meg inn i klubben og stilt til valg...

MJ

MeisterJäger

Legg inn av MeisterJäger » lør aug 20, 2005 16:24:24

Vel, for å gjenta meg selv :D det er nok først og fremst et styre som ikke har noen særlig fotballfaglig bakgrunn.

Jeg regner med du kan underbygge denne påstanden Jonny...

Hvis ikke, sliter du noe jæ...g

MJ
som venter spent...

Svar