Moderator: Arcturus

Svar
poolet1

AaFk, langsiktig planlegging er tross alt viktigst....

Legg inn av poolet1 » tor sep 08, 2005 09:08:00

Heisann!

Som engasjert klubbmedlem, styremedlem og dommer i 3.div ( for Bergsøy i perioden 1997- 2003 ) samt fotballidiot og daglig leder for Poolet, har jeg følgende meninger om AaFk...

For å komme opp på Tippeliga-nivå som klubb, kreves det en enorm satsing utover å vere en 1. eller 2. div. klubb.
De 14. beste klubbene i Norge skal til enhver tid spille i den høyeste divisjonen i Norge, og tilpasning til nivåët må skje både i spillerstallen og i styret ( AaFk fotball ). Det er en enorm forskjell og spille mot Løv-Ham og Alta, i forhold til Vålerenga og Rosenborg...Ikke bare sportslig, men også administrasjonen, næringslivet, sponsorer, arrangement, og ikke minst som klubb og bli oppfatta som positiv, interessant og satsingsvillig i media...
Der har vi en laaaaang vei å gå...

I en mannsalder har Hødd satset på yngres-avdelinger. Jeg vil påstå at Hødd hadde aldri vært i høyeste divisjon i Norge for en del år siden (1995) uten en langsiktig strategi. Klubbene på Ytre Søre Sunnmøre har i en årrekke hatt en avtale der den klubben som til enhver tid spiller i 1. eller 2. div. , kan hente spillere lokalt, nesten vederlagsfritt.. Selvfølgelig mot en kompensasjon for videresalg, that's business...,

Jeg las til min store forskekkelse at unge Holand og stortalentet Ytterlied var i Molde's søkelys først og forhandlet om kontrakt....
Det burde vere en selvfølge at AaFk var først på banen og inviterte de til å trene med A-laget, komme på trening å se,og spille med, og beundre og lære av Kalle,Trond, Frode, Paulo og Lasse!
Dagen etterpå hadde de trent Kalle-finta opp og ned, og gledet seg over at de fikk komme så nært, og at kanskje DE
en vakker dag kunne spille sammen med forbildene....!!!!!!!

Fra min tid som aktiv dommer var det alltid møtene med Rune Pedersen og Terje Hauge som gav inspirasjon!.Straffe til Frankrike på overtid, pepret av Galatasaray- gærninger, politibeskyttelse fra Stadion, forsøkelse på bestikkelser i form av det motsatte kjønn, Collina med en kjempespøk til Trappatoni i fyr og flamme, 1 på børsen i en kamp på Stavanger Stadion, slaktet i tyske aviser på forsiden, drapstrusler osv....

Men likevel var det de positive sidene jeg la mest merke til...Ronaldo takker for kampen og sier "best referee ever !" Zinedine Zidane bytter trøye med dommer Hauge og mener han var banens beste, Pelè håndhilser og mener ingen fortjente og få premier utenom dommerne...'' osv....

Slik bygger en toppdommere, på sikt. De får inspirasjon og lyst... Slik bygger en toppspillere!! Å lære og få møte sine helter er inspirasjon og tanker om at jeg en dag skal bli like god...!!! Det positive må overskygge det evt. negative...En fotballspiller har ingenting å tape, bare enormt mye å vinne!!!!

Hødd har hatt en grunnleggende filosofi.. Er du god nok er du gammel nok... Å slippe til uerfarne 17- åringer er mer enn regel enn unntak.. Da møter de Kjell Roar Kaasa, Ole Bjørn Sundgot, Frank Strandli, og Rune Tangen... De får ta og føle på kroppen om de mestrer oppgaven, samtidig som de får en enorm trenigslyst for å bli så god, så kjent, så teknisk, så erfaren på banen men dog uerfaren, og så ut i verden....

Topp tippeligakeeper hentet over internett....( Adin )
Svensk-gambling, ville hjem etter en tøff tid, og bingo om han noengang kunne spille fotball ( Kalle )
En afrikansk brasilianer uten klubb ( Bachara )
En unggutt fra Irland som aldri har reist utenlands ( Eamon )

Overgangene på spillermarkedet har rett og slett vært gambling,
faktisk kan en si at AaFk har vært dyktig, men HERREGUD som det lyser gjennom at flaksen har vært på AaFk sin side.
Alle andre Tippeliga-klubber har hentet forsterkninger som det monner.. Fra 3 til 8 nye spillere i hektiske overgangsmåneder, til millionbeløp.....
Å redde Tippeliga-kontrakten ligger nå før Molde-kampen rundt 50-50. Helt oppriktig ærlig så ønsker jeg av midt hele hjerte og min hele sjel at AaFk skal spille i Tippeligaen neste år, men jeg har belyst en hel del ting som uansett Tippeliga-kontrakt er livsviktig...

Samarbeidet med Hødd om utleige av spillere må utvides....
Enten rett inn på laget i AaFk eller spill for Hødd... Det er eneste måten å skape gode spillere, og at de spiller på et høyt nok nivå til å komme innpå i Tippeligaen, og bidra som en positivitet. Et opprykk til 2.div med reservelaget er selvfølgelig en bonus, men det er himmelvid forskjell mellom 1.div og 2.div. Vil si det så drastisk at enten er du fotballspiller eller så er du det ikke..,.,

AaFk sine yngres-avdelinger må komme opp på et nivå en Tippeliga-klubb verdig...Mye mere konkurranse og spissing helt nedpå småguttenivå. Ikke noe dikkedaring om at alle skal spille, det skal de andre klubbene ta seg av. Fra guttelaget skal de beste matches på juniorlaget, ikke vere redd for at det er for tidlig... Er du god nok er du gammel nok. Juniorlaget skal til enhver tid være i Norges-toppen, klar til å ta steget inn på førstelaget i Tippeligaen.
.
Styret i AaFk fotball må ha klare retningslinjer fra investorgruppen, kjøp av spillere skal forsterke laget, tapet eller gevinsten er det investorene som må bære... Det er enormt viktig at styret i AaFk fotball også er i eliteserien. Byen, supporterne, næringslivet, barbransjen, hotellene og selvfølgelig Poolet er der allerede....!!!!!! Svada-snakk om at Ålesund ikke er fristende nok for store spillere, er å ødelegge hele grunnlaget. Heller skryte av banekapasitet, driver godt i yngres-avdelinger med topp trenere, enorm interesse i byen, en klubb i fremgang, og ikke minst en enorm vilje til å satse!!!!! Negativitet finnes ikke, bare høye tanker og en vannvittig vilje til å lykkes !!!!!
,
Satsingen i yngres-avdelinger er uansett viktigst, viktigere å ha en kanon juniortrener og andre lags-trener enn en kjent og helt ny type i A-laget som bare bringer usikkerhetsmomenter.. IMN har gjort en kjempejobb, og jeg er helt sikker på at Styret og Administrasjonen har gjort sitt beste...
MEN...
Min oppfatning av AaFk fotball, er at ting er for mye bygget på tilfeldigheter.. Hødd kan dere lære mye av, mener faktisk at Hødd har en helt unik vilje til å lykkes....Ingen skam å lære av lillebror, hvis sum summarum er at AaFk fotball blir bedre!! Einar Magne Skeide er en enorm tilvekst, håper at samarbeidet med Hødd bare utvikler seg...
Han er utrolig dyktig som trener overfor en og en spiller, det er feil, det var bra , det hadde kjerringa klart , det var verdensklasse osv.......
Der stopper det med de fleste trenere, men Einar Magne forklarer HVA du skal gjøre for å goale, stoppe spissen osv..... Dette blir bra!!!!

Den godeste Hoff har fått mye pepper, det er naturlig, helt naturlig,
En blir målt opp og ned av suksess eller mangel på suksess. Mitt største spørsmåltegn er hvorfor ikke stallen blei forsterket FØR sesongen? Da hadde spillergruppen hatt en ro en serievinner verdig, og alle hadde følt at det er DENNE spillergruppen som skal spille i Tippeligaen neste år.."De som jeg trener med her idag er De som skal ta minst 28 poeng," En forsterkning etter hvert hadde ikke spillt noen rolle....Color Line Stadion skulle ikke bry hodet til sportslig ansvarlig, og heller ikke IMN..,.. Bana ligger der, det er poenga som er viktigst..
Men det gjenstår å se om brassen og iren hever laget, faktisk er det dommedagen for Styret i AaFk....

Vil avslutte med at IMN ogn Hoff har min fulle tillit. De har lært enormt, nei abnormt mye, det siste året. Vi luker ut alle tullete feil til neste år, Hoff har hatt et umenneskelig press på seg, og jeg er imponert over hvor fint utad, ihvertfall, du har taklet AaFk skuta....
Til neste år er en sportslig ansvarlig på plass....En med pondus og erfaring... Det hjelper enormt mye på de som sitter i AaFk fotball idag, og da har Hoff'en og Aambakk den rollen som passer Dem best...

Det er en vei!!! OPP!!!!!!!!

AaFk - Molde 2 - 0
AaFk - Bodø/Glimt 3 -1

Tippeligaen er reddet!!!

mvh
Poolet

Geir Ivan Torvik

jonepost

Legg inn av jonepost » tor sep 08, 2005 12:04:49

Flott innlegg, Geir!

Cerberos

Legg inn av Cerberos » tor sep 08, 2005 12:58:20

Laaangt , men godt innlegg Geir!

Mara Donna

Legg inn av Mara Donna » tor sep 08, 2005 12:58:31

Så intervjuet med IMN på TVSunnmøre der han ga uttrykk for at Aafk har manglet 1 trener og 1 i administrasjonen siden tidlig i sesongen. Dette er enten et resultat av at IMN har vokst veldig den siste tiden eller at han har valgt å sette ord på noe som jeg og mange med meg har hevdet her på forumet i lang lang tid.

Angående de andre tingene... det er naivt å tro at et lag som Hødd skal frivillig bli et farmer lag for Aafk. Aafk må presse seg inn i en slik rolle slik at dette blir naturlig uten noen formelle kontrakter eller avtaler. Kun suksess kan gi Aafk dette pressmiddelet.

Aafk må ha et mye mer kynisk forhold til spillergruppen for å ta steget videre. De som ikke viser fort at de holder mål må søkes erstattet. Dette betyr ikke først og fremst å kjøpe og kjøpe. Heller at spillere kommer og går. Rekdal har brukt et uvær av spillere. Hodgeson like så. Disse har ikke kjøpt seg til fant. Det ville vært utenkelig for Aafk å la en spiller som Bjarte Lunde Aarsheim gå, men kanskje det er slik vi må bli, naturlige spillere i avgang for Aafk vil være Dos Santos, Hoseth, Mbaye, Johnsen... Ekeberg er vel snart for gammel, Aam, Fagermo.... Kun slik vil vi få plass til å reelt sett forsterke laget og å kunne gi en sjanse til Tollås, Gjørtz....

poolet1

Legg inn av poolet1 » tor sep 08, 2005 13:06:43

Hei!
Du har misforstått hvis du mener at jeg tar Hødd som et farmerlag?
Hallo?

Hvis du leser hele innlegget så er meningen at hver enkel spiller skal spille på et så høyt nivå som mulig...
Hvis Ålesund rykker ned?
Selvfølgelig er Hødd-avtalen lite verdt...
Da er det et fett om de nest beste spiller for AaFk 2 eller SIF....

Det var jo nettopp ingen kjøpefilosofi jeg var ute etter..,
?????
Er du edru?

e_cantona

Legg inn av e_cantona » tor sep 08, 2005 17:41:04

Er du edru?
koko:)

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tor sep 08, 2005 17:46:05

Flott innlegg ! :)
Bedre enn noe innlegg fra høyrekanten i år... :D

jonepost

Legg inn av jonepost » tor sep 08, 2005 19:42:49

Rekdal har brukt et uvær av spillere. Hodgeson like så. Disse har ikke kjøpt seg til fant.

At Vålerenga ikke har kjøpt seg til fant skyldes vel ikke beløp, men bankkonto. Hadde AaFK brukt samme antall millioner på spillere hadde vi vært fant for lenge siden.

Ellers tror jeg du har et poeng m.h.t. at enkelte spillere får prøve seg for lenge. Når det gjelder Hoseth er jeg derimot uenig igjen. Jeg synest Hoseth ofte har vist at han fortjener å være med videre. Jeg har ofte vært forundret denne sesongen over at Hoseth ikke får starte.

Rogern

Legg inn av Rogern » tor sep 08, 2005 19:55:26

Det er en vei!!! OPP!!!!!!!!

AaFk - Molde 2 - 0
AaFk - Bodø/Glimt 3 -1

Tippeligaen er reddet!!!

mvh
Poolet

Geir Ivan Torvik

Det holder vel ikke med seier mot Molde og Bodø/Glimt for å redde Tippeliga-kontrakt ! men det er selvsagt en god start !

Johnny

Legg inn av Johnny » tor sep 08, 2005 20:34:10

Glimrende resymè Geir Ivan ;)
Jobben som sportslig leder er meg bekjent, fremdeles ubesatt :D

Kommer innom og setter deg på plass en dag :p

pondus og jokke

Legg inn av pondus og jokke » fre sep 09, 2005 00:04:19

Godt innlegg.....og skål

Mara Donna

Legg inn av Mara Donna » fre sep 09, 2005 13:34:14

At alle spillerne skal spille på et så høyt nivå som mulig er en selvfølge men en må ikke glemme at tradisjonelt så har Hødd vært like god eller bedre enn Aafk. Denne sesongen har Hødd hatt veldig mange skader og mange problemer, derfor har det vært behov for spillere. Det er ingenting som skal tilsi at dette vedvarer. For at Aafk skal sende spillere til Hødd for matching krever det at spillerne faktisk er veldig god. For at dette skal fungere best mulig må Aafk være aktivt ute og tidlig kjøpe opp talentene i Hødd for store penger for så å leie dem tilbake til Hødd dersom disse spillerne ikke går direkte inn på laget. Kun slik kan vi forsikre oss om at Hødd ikke plutselig er bedre enn oss igjen.

Poolet1 det er ikke vits i å bli sur bare fordi noen ikke sier nøyaktig det samme som du.

Mara Donna

Legg inn av Mara Donna » fre sep 09, 2005 13:35:58

Dessuten virker det rart at en person som lever av å skjenke folk plutselig skulle bli opptatt av edruskap.

Fisken

Legg inn av Fisken » fre sep 09, 2005 14:08:26

Ansettelsen av Einar Magne Skeide er trolig den beste langsiktige investeringen dere har gjort på år og dag, og følgelig ett tap for Hødd. Er ikke så veldig fornøyd med at det blir røsket i grunnfjellet vårt. Håper dere har vett til å forvalte investeringen. Lykke til Skeide.

Ellers så viser Torvik en sjelden god innsikt i hva som foregår på Søre, og hva kultur og kulturbærere har å si for en fotballklubb. Hvordan har du skaffet deg denne innsikten Torvik? Slekt? Spionasje? Dopa Ulsteinvikera på øl og pumpet de for info?

Johnny

Legg inn av Johnny » fre sep 09, 2005 14:41:40

Hvordan har du skaffet deg denne innsikten Torvik?
Gutten er jo fra Fosnavågen ;)

Gjerde

Legg inn av Gjerde » fre sep 09, 2005 16:09:25

Gutten er jo fra Fosnavågen

stakkals... ;)

poolet1

Legg inn av poolet1 » fre sep 16, 2005 02:53:02

koko:)

Det var visst berre e_cantona som tok den ...

Men over til sakens kjerne...

Tar det som en enorm aksept for det som var skrevet, når tilhørighet til opphavsbyen og hvordan jeg har fått mine oppfatninger ifra,blir mest belyst...

Det som er viktigst er at Aafk fotball blir bedre på sikt... Derfor er det med et svært interessant øye jeg leser dagens Smp og innlegget til Helge Skuset..
Jeg har en oppfatning at dette kunne vært skrevet for mange uker , kanskje måneder siden, og endelig har Smp tørt å sette i pennen det som engasjerer folk!!
Men det hadde likevel blitt et bedre innlegg hvis dette hadde kommet tidligere, da hadde vi fått en bedre situasjon når det nå hardner seg til.. Og vi hadde da fått mer ro i rekkene nå når AaFk som Tippeligaklubb står foran sin viktigste periode i klubben sin historie...

Splid og tautrekking i hver sin retning er det vi trenger minst i dagens situasjon... Vi har sammen satt oss i en situasjon der samhold og optimisme er viktigere enn noen gang. Derfor mener jeg at styret og trener skal få maks støtte fremover, for INGEN kjenner AaFK og situasjonen bedre enn De som står ved roret pr. dags dato...

Mange feil har blitt gjort, det er det ingen som helst slags tvil om...
Derfor er det enormt viktig at vi tross alt kan fortsatt levere varene som kan redde oss fra Adecco-ligaen...6 kamper gjenstår, hjemmekamper mot Bodø/Glimt, Lyn og Lillestrøm, vi har alle mulighetene i våre egne hender....I tillegg har vi Fredrikstad borte som har fullstendig sovnet hen...Alle som er glad i Ålesund vet at støtte er uansett det viktigste når ting går ad dondas...

Men ærlig talt folkens, trodde dere helt oppriktig talt at AaFk skulle lagt nedrykksstriden bak seg etter 21.serierunde???

Vi lever fortsatt....

Lykke til mot Glimt og de resterende kampene!!!!

mvh

En bare litt frustrert meningsytrer som tross alt bare står på utsiden....

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre sep 16, 2005 06:16:04

Jeg må dessverre innrømme at jeg har gitt opp håpet. Dette fordi jeg har tatt en kikk på hvem vi møter i de siste 6, og hvem "bunnkollegene" møter. Vi har ikke nubb.. Dessverre.

PS: Det hadde vært ufattelig deilig om jeg tok feil her.

salat er ikke mat

Legg inn av salat er ikke mat » fre sep 16, 2005 09:47:31

Se på poolet sitt innlegg. Velfundert og med håp og tro i hver linje!! Han ber oss finne styrke nå mot tampen av sesongen, og ta frem det siste vi har for nå trenger laget oss mer enn noen gang.

Så svarer Arcturus med et innlegg som er som en nål i en ballong. En blanding av iskald realisme med innslag av dyp pessimisme og negativisme.

Jeg vet hvem jeg foretrekker.

poolet1

Legg inn av poolet1 » tor okt 20, 2005 07:51:20

Heisann!!

Vil bare gjenta at felles støtte er felles lykke!!!

Gi guttene den støtten De fortjener nå da!!!

mvh

Poolet

Geir Ivan Torvik

LORD-NIKO

Legg inn av LORD-NIKO » fre okt 21, 2005 01:21:54

Endelig!

Du er en mann som vet hva du snakker om! Som om jeg skulle sagt alt selv ;-)

Vi får håpe at dette bygges på og bygges videre. Talentutvikling of forvalting av penger er Alfa omega i en klubb.

Samt et speider nettverk som finner de rette spillerene for vår klubb!

Hoff har hatt et enormt press på seg og har gjort jobben sin så bra han kan! Med en egen sportslig leder får vi enda mere utfyllelse og tid til å gjøre ting skikkelig!

Jeg er fra Otta og har gjennom flere år sett både kamerater og andre lokale fotball spillere gått veien til Molde og Stabæk, Hamkam. Hvorfor aldri til Aafk?'

Nå hører det til historien at et fåtall av dem ble noen supre "Hitter" i tippeligaen, men neste gang jeg leser om et ungt talent fra ungdomsskolen som går til Molde blir jeg deprimert... nå får dem ta turen til klubben vår i stedet :-)

poolet1

Legg inn av poolet1 » søn okt 23, 2005 06:46:23

Heisann!!

Vi står foran den viktigste dagen i Aalesund Fk sin historie...

Fordi!!!

Ny stadion og interesse som fotballby på topp 5 lista!!!!
Næringsliv som støtter fotballen som aldri før!!!
Budsjett som skal forsvares selv i Adeccoligaen..
Enorm nasjonal interesse for Aalesund som by og opplevelse!!!
Media har aldri brukt så mye spalteplass for Aalesund før!!!

Med andre ord har vi enormt mye mere å tape på nedrykk enn vi hadde i 2003...

Måtte vi alle få oppleve at AaFk sikret muligheten for stadig Tippeligaspill....

Lykke til alle sammen som er glad i Aalesund og Sunnmøre!!!

mvh

Geir Ivan Torvik
Poolet

poolet1

Legg inn av poolet1 » fre okt 28, 2005 06:30:57

Viking - Aalesund vises på Web TV!!!

Vi har visst samtlige Aalesund kamper på Web, og har erfaring på denne type kringkasting...

Velkommen til Årets Fotball-Party!!!

mvh

Poolet
Geir Ivan Torvik

Arcturus

Legg inn av Arcturus » fre okt 28, 2005 11:42:43

kjører dere oppdatering på de øvrige kampene også? Siden de er minst like spennende som vår egen i denne runden.. Spesielt da de kampene som er i Kritiansand, Lillestrøm og Hamar..

poolet1

Legg inn av poolet1 » ons nov 02, 2005 07:32:03

Hei!!

Nå stormer det som værst i Aalesund FK, akkurat som forventet...
Aarets tippeligasesong er over og plutselig skal alle være engasjert i hva som er Aalesund FK sitt beste!! Var det ingen som tenkte på at det kommer dager etter at sesongen er ferdig??? Kom det som julekvelden på kjerringa?? Alle ropte på kortsiktige løsninger for og redde Tippeligaspill og så sitter vi her tilbake med hva????

Slike ting må drøftes kontinuerlig, har bare ventet på at "Stormen i Vannglasset" skulle få sitt utløp...
Som nevnt tidligere er det for dumt at plutselig skal hoder rulle og tre eller fire poeng skal være avgjørende om en hel organisasjon skal byttes ut !!!!!!

En organisasjon bør legges opp der takhøyden er stor men dog feilprosenten bør få følger... Med det mener jeg ikke at noen SKAL sparkes, men at gjentatte feil skal settes opp mot at kanskje andre bedre muligheter kan finnes, der organisasjonen skal være det viktigste!!!

Det er helt vannvittig og smått utrolig at en juniortrener skal få sin avskjed mer eller mindre i form av pressen... Slike ting hører hjemme i barnehagen om hvem som var " Kongen på haugen " sist....
Tar det med en klype salt at Yttis var så uvitende som han fremstår, men en ting er sikkert, Normark sitt forhold til sine medarbeidere har vært alt annet enn lykkelig da Sørnes og Yttis fjernes som lyn fra klar himmel...

Husker med gru tilbake til tiden i Liverpool da McManaman var større enn klubben, dette må FOR ALL VERDEN ikke skje i Aalesund FK....
Ingen er større enn klubben, hverken trenere, spillere eller for den saks skyld styremedlemmer...En fotballklubb skal bestå i mange hundre år, og da er EN person mindre viktig en langsiktig planlegging mot et felles mål!!!

Det er ingen som helst slags tvil om at i Aalesund Fk er der mange personer som setter seg selv veldig høyt, og dessverre høyere enn klubben sitt beste... Dette er trist, enormt trist.... Vil påstå at dette er et typisk "for rask suksess fenomen" der personlig suksess blir satt høyere en jobben mot et langsiktig mål!!!

Hadde klubben sitt beste vært alle sin interesse hadde ting løst seg før dette "tispesjotet" hadde oppstått...Mistenker et par personer for å tenke på sin egen fremtid og ikke på klubbens beste, og nettopp dette gjør at tingenes tilstand er blitt som de er...

Evalueringen etter sesongen er i full gang, men hvorfor i HELVETE er det ikke mulig å gjøre noen grep før ??? Var det en bombe som slo ned etter serieavslutningen???? Jobben rundt mulige spillere for å heve laget har vært lik null.. Riktig! Ikke kjøp for millioner, men jeg snakker om tiden fra 2.divisjon og frem til tippeligaen!!!! Hva har vært gjort??? For å si det mildt, null og nada med tanke på spillere i nærområdet!!! Junior Riise, to blad Sundgot, en Myklebust, en Ørsal, Holand, Ertsås,Ytterlied, og en goalgetter på utlån ved navn Ringberg??? Blir kvalm!!!

Heldigvis er det lenge til seriestart i Adecco-ligaen. Men for all del, bygg opp laget rundt de yngste i troppen, slik som Holm, Aam, Pedersen, Austnes og brøderene Lie, krydret med Kalle, Werni, Halli, Fredriksen og Olsen.... Tror faktisk stammen i laget er bra, men et felles mål fremover er viktigst!!!!

mvh

Geir Ivan Torvik

Johnny

Legg inn av Johnny » fre nov 04, 2005 01:04:25

Dette er vært å hente frem igjen!
Veldig mye fornuftig i denne Geir Ivan, som har et ubestridt balltalent :D

mystik

Legg inn av mystik » fre nov 04, 2005 01:37:19

Helt enig med Geir, AaFK har utrolig mye å lære fra Hødd, særlig når det gjelder talentutvikling. AaFK har til tider hentet mange lokale juniorer, både fra SIF, Blindheim og Herd, men de forsvinner når de blir seniorer igjen. Tror det må en enda bedre trener til på juniorlaget enn både Yttis og Fagermo for å få til en skikkelig junior-elite satsing. Først da kan vi forsterke/fornye a-laget med spillere uten å kjøpe inn spillere hvert år.

Og de juniorene du henter fra naboklubbene bør også være så gode at de hever AaFK's juniorlag, ikke bare blir stallfyll. Da ødelegger de bare sin egen matching, og dessuten utviklinga til mange av disse spillerne.

Svar