Moderator: Arcturus

beretta

slutt å hat Molde

Legg inn av beretta » tir sep 27, 2005 14:48:45

Nå må alle konsentrere seg om våres eget lag og drit i Molde, Molde rykker ikke ned de har erfaring med dette fra før. Skal vi ha noen mulighet er vi nødt å vinne alle hjemmekampa som er igjen, pluss en bortekampt til. Skal jeg være ærlig så tror jeg dette går til H.
Fåre bare håpe på det beste, og at samme lag stiller fra start.

Hessi

slutt å hat Molde

Legg inn av Hessi » tir sep 27, 2005 16:06:41

Enig, men vi burde kanskje vurdert å fått inn KAOS?

Eric Adams

slutt å hat Molde

Legg inn av Eric Adams » tir sep 27, 2005 16:32:44

slutt å hat Molde

...Blir det samme som å be meg slutte og puste..

Og hvem vil vel det;)

Gjerde

slutt å hat Molde

Legg inn av Gjerde » tir sep 27, 2005 16:47:33

jeg påberoper meg retten til å hate molde! jeg har bodd der i et år!! aldri igjen... makan til gjeng!! gikk i klasse med thomas mork og anders hasselgård pluss freddy dos santos... makan til møkkafolk! sa ikke hei engang og da gikk vi i klasse i et helt år!! freddy er unntaket, han er en kjempekar... grei og hyggelig og prata til deg om du traff han utenom skolen.... nei takke meg til....

spoiler

slutt å hat Molde

Legg inn av spoiler » tir sep 27, 2005 16:52:02

har ikke nokke imot moldensera å mfk e.....håpe at aafk å molde holde se i tippeligaen....d e dei artigste kampane som e mot molde...

hate e et sterkt ord....skal egentli vere forsiktig me å bruke sånt....vil ikke virke som nokken frelser eller nokke sånt.....men har sett mye faenskap grunnet hat....e ikke bra....fotball e tross alt bare et spill (dog et viktig et)

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 16:53:19

Ålesund er en liten by, og ålesundere er rare og smålige nok til å hate innbyggerne i en enda mindre by.

Forstå det den som kan, det gjør ikke jeg.

Dog, navlebeskuelsen på Sunnmøre er omtrent som i Bergen: bunnløs.

knallgeir

slutt å hat Molde

Legg inn av knallgeir » tir sep 27, 2005 17:10:47

Det handler ikke om hat, det dreier seg om å være stolt over HVEM VI ER. VI som sunnmøringer er ett stolt folkefær, romsdalinger er ett misunnlig folkeslag. Her skapes verdier men de skaver av fløten. Slik har det vært i en mannsalder. Sammens med BERGEN er vi elsket og hatet fordi vi tørr å ha tro på oss sjøl. Janteloven hammerer over oss, men vi står an av... Du skuer ikke en EKTE møring på huda, da reiser vi oss samlet. Når det gjeld fotballen så er det riktig at MFK har erfaringen i slike situvasjoner, men se... se hvor de hakker på oss, skulle tro vi er skylden for at de er i gjørma sammen med oss. Drit og dra MFK, fei for egen dør... vi står an av, om vi står så skryt vi uhemma av det fordi vi klarte helt aleine, rykk vi ned så se stoltheten vi har for å ha vist fotball norge at med nedrykk så gliser vi likvel og vi kommer tilbake.. Så kjære romsdalig som les dette, gå hjem og finn fram paraplyen, for måsen fra ÅLESUND er på vei for å drite.....

Roger73

slutt å hat Molde

Legg inn av Roger73 » tir sep 27, 2005 17:13:59

Jeg hater ikke Molde, og jeg tror ikke de som sier de hater Molde mener det helt bokstavelig. Faktisk er det positivt om både AaFK og Molde holder seg. Men jeg "småhater" Molde litt som supporter :)

StranD.Jr

slutt å hat Molde

Legg inn av StranD.Jr » tir sep 27, 2005 17:19:10

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 17:30:00

Det handler ikke om hat, det dreier seg om å være stolt over HVEM VI ER. VI som sunnmøringer er ett stolt folkefær, romsdalinger er ett misunnlig folkeslag. Her skapes verdier men de skaver av fløten. Slik har det vært i en mannsalder. Sammens med BERGEN er vi elsket og hatet fordi vi tørr å ha tro på oss sjøl. Janteloven hammerer over oss, men vi står an av... Du skuer ikke en EKTE møring på huda, da reiser vi oss samlet.

Svada og pisspreik alt sammen. Bytt ut sunnmøring med en hvilken som helst annen gruppe og de vil si det samme om seg selv.

Det latterlige innlegget bekrefter bare det jeg sier: navlebeskuingen er bunnløs på Sunnmøre.

Norge er et lite land i verden, men alle nordmenn tror at hele verden er så opptatt av det vi driver med.

Sunnmøre er en enda mindre plass i Norge, og sunnmøringene innbiller seg at resten av Norge bryr seg om hva de driver med.

De gjør ikke det.

knallgeir

slutt å hat Molde

Legg inn av knallgeir » tir sep 27, 2005 17:38:23

[b] Svada og pisspreik alt sammen. Bytt ut sunnmøring med en hvilken som helst annen gruppe og de vil si det samme om seg selv.[/b]

Det skulle ikke mer til før en som ikke skjønner seg på møringer kom ett slikt svar. det er bare slik... vi har toa på oss sjøl selv om ikke du har det... ENGANG MØRING, ALLTID MØRING OG STOLT AV DET.

m4nutd

slutt å hat Molde

Legg inn av m4nutd » tir sep 27, 2005 17:42:59

Sunnmøre er en enda mindre plass i Norge, og sunnmøringene innbiller seg at resten av Norge bryr seg om hva de driver med.

De gjør ikke det.

Du er vel beviset på det motsatte:p TAKK!!

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 18:07:47

Du er vel beviset på det motsatte:p TAKK!!

Det har ikke slått deg at jeg er sunnmøring selv din nepe?

Eric Adams

slutt å hat Molde

Legg inn av Eric Adams » tir sep 27, 2005 18:17:59

Jo, men men du er en sunnmøring helt uten ambisjoner, visjoner og selvironi..

Ei grå lita rotte er nok en bedre beskrivelse av deg!

Mytene om Sunnmøringen som sta, grisk, grådig og gjerrig har en kjerne av sannhet, og det er sunne verdier om man tenker seg litt om!

Tenk på hva som har skjedd på Sunnmøre de siste 100 årene; møbel, fisk, skipsindustri og turismen ikke minst!

I molde drikker de fra do, her skaper vi ting!

m4nutd

slutt å hat Molde

Legg inn av m4nutd » tir sep 27, 2005 18:18:46

Nei, din..din...ditt blomkål. Puhff!

faani

slutt å hat Molde

Legg inn av faani » tir sep 27, 2005 18:39:00

VI som sunnmøringer er ett stolt folkefær, romsdalinger er ett misunnlig folkeslag.
Jeg blir alltid skeptisk når noen skal tillegge en personlige egenskaper, ut fra hvor man er født...

Sammens med BERGEN er vi elsket og hatet fordi vi tørr å ha tro på oss sjøl. Janteloven hammerer over oss, men vi står an av...
Jeg har bodd i Bergen i over 20 år, og koser meg her. En by som på mange måter kan minne om Ålesund (i en større skala). Ålesundere har som regel alltid blitt godt tatt i mot i Bergen.
Men det er ikke alle trekk ved bergenseren som er like sjarmerende... jeg kan bare ikke få meg til å like at man legger hånden på venstre side av brystet under avsynging av hymner, enten det nå er "Nystemten", eller "Stars and Stripes".

Vi har mye å være stolt over her på Sunnmøre, i likhet med bergenseren. Men ikke over egen sjåvenisme...

men se... se hvor de hakker på oss, skulle tro vi er skylden for at de er i gjørma sammen med oss.
Gjør de? Tror kanskje vi slår de i "hating"...i fotballsammenheng i hvertfall.

Ellers anbefales å lese Agnar Mykles "Rubicon", og da spesielt kapittelet som omhandler Sunnmøringene (som egentlig er 2 folkeslag; "innfolket" og "utfolket").
Enten blir man sint, eller man får seg en god latter... ;)

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 18:39:31

Jo, men men du er en sunnmøring helt uten ambisjoner, visjoner og selvironi..

Ei grå lita rotte er nok en bedre beskrivelse av deg!

Sa mannen som har som sin største drøm å gi Normark en avsuging....

Du har aldri vært og vil aldri bli en sunnmøring Eric Adams. Ingen møringer er så naive og patetiske som deg.

Det har du bevist et par hundre ganger de siste ukene.

Hva faen gjør vi på sunnmøre som er så jævlig spesielt?

Har vi lavere arbeidsledighet enn resten av landet? Nei.
Har vi flere oppfinnelser enn resten av landet? Nei.
Har vi en høyere gjennomsnittsinntekt enn resten av landet? Nei.
Har vi en høyere utdanning enn resten av landet? Nei.
Har vi færre konkurser enn resten av landet? Nei.

Fortell meg Eric Adams, du som er så jævlig klok og vis. Hva gjør sunnmøringer som viser at vi er så mye bedre i forhold til alle andre?

m4nutd

slutt å hat Molde

Legg inn av m4nutd » tir sep 27, 2005 18:53:48

Fortell meg Eric Adams, du som er så jævlig klok og vis. Hva gjør sunnmøringer som viser at vi er så mye bedre i forhold til alle andre?

Jeg er ikke Eric Adams(se nick:p), så du får ha meg tilgitt...

Om vi kan holde dette innenfor en slags fotball sammenheng, er vel det best.

Svar: Fulle hus på samtlige kamper til tross for monopol på bunnplassen i eliteserien. Der er vi bedre:p...det er jo noe eller?

Det bunner vel i en enorm stolthet av byen og området. En stolthet da, som iflg deg er uberretiget. Det synes ikke jeg. Tror vi har vært sentral på mange områder hva gjelder næringsliv opp igjennom åra - fiskeri, møbel og "shipping" for å nevne de aller viktigste.

Ja, så har vi jo naturen rundt oss da, som jeg tror er unik i Norge. Vi har fjorder og fjell. Akkurat det utlendinger forbinder med Norge.

Jo vi har mye å være stolt av vi.

Oddrane

slutt å hat Molde

Legg inn av Oddrane » tir sep 27, 2005 18:58:21

Nope....
umulig å gjøre det du... :-/

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 19:10:25

Det bunner vel i en enorm stolthet av byen og området. En stolthet da, som iflg deg er uberretiget. Det synes ikke jeg.

Vær gjerne stolt, men det gjør deg ikke spesiell.

Trøndere er stolt av å være trøndere, bergenesere av å være bergenesere osv osv.

Mitt spørsmål var: hva er det sunnmøringer gjør som viser at vi er så mye bedre enn alle andre?

Svaret er: ingenting.

Dette vet alle, utenom sunnmøringer som bedriver navlebeskuelse. Kom deg litt vekk fra Ålesund, bli borte noen år, reis så hjem, så skjønner du hva jeg mener.

Det er nemlig vanskelig å sammenligne når man aldri har hatt noe å sammenligne med.

m4nutd

slutt å hat Molde

Legg inn av m4nutd » tir sep 27, 2005 19:23:43

Kom deg litt vekk fra Ålesund, bli borte noen år, reis så hjem, så skjønner du hva jeg mener.

Det er nemlig vanskelig å sammenligne når man aldri har hatt noe å sammenligne med.

:p Her har jeg vel mer erfaring enn deg, i og med at jeg ikke har bodd i Norge de siste 12 åra. Er nå boende i det tredje landet siden min utflytt. Er likevel titt og ofte "hjemme" i løpet av året, likevel mener jeg vi har mye å være stolt av. Om vi er best i noe vet ikke jeg. Hva andre mener om sine bosteder rundt om i landet, bryr jeg meg heller lite om.

millers

slutt å hat Molde

Legg inn av millers » tir sep 27, 2005 19:29:24

jøjje me kor du klaga Wotan(who than klan is nothing to fuck with)tipper du er en som bor på østlandet og har litt hjemlengsel til vår alles kjære ålesund!ikke vær bitter for at du valgte å flytte til en by uten sjel,men full av kloakk og eksos!hvis du en gang flytter hjem til ålesund,så forlanger jeg at du vasker godt av deg lukt,ånde og bitterhet!!!

andyandy

slutt å hat Molde

Legg inn av andyandy » tir sep 27, 2005 19:56:11

Fra Statistisk Sentralbyrå:
Andel elever i grunnskolen med spesial undervisning. Prosent
Ålesund: 7,3
Resten av røkla: 5,7

Se der, er vi ikke spesielle når vi trenger mer spesial undervisning enn resten av landet?

Alan Bloor

slutt å hat Molde

Legg inn av Alan Bloor » tir sep 27, 2005 20:01:33

Fra Statistisk Sentralbyrå:
Andel elever i grunnskolen med spesial undervisning. Prosent
Ålesund: 7,3
Resten av røkla: 5,7

Se der, er vi ikke spesielle når vi trenger mer spesial undervisning enn resten av landet?

...skriver en ytrer, som nok ikke er den skarpeste kniven i skuffen.
Et mer upassende og dårlig argument er det vel få som har sett her på forumet?

e_cantona

slutt å hat Molde

Legg inn av e_cantona » tir sep 27, 2005 20:01:40

Du har aldri vært og vil aldri bli en sunnmøring Eric Adams. Ingen møringer er så naive og patetiske som deg.

Tror vi skriver den slik jeg Wotan!!!

Du har aldri vært og vil aldri bli en sunnmøring Wotan. Ingen møringer er så naive og patetiske som deg.

m4nutd

slutt å hat Molde

Legg inn av m4nutd » tir sep 27, 2005 20:05:49

Ellers anbefales å lese Agnar Mykles "Rubicon", og da spesielt kapittelet som omhandler Sunnmøringene (som egentlig er 2 folkeslag; "innfolket" og "utfolket").
Enten blir man sint, eller man får seg en god latter... ;)

Den anbefalingen tar jeg imot med åpne armer Faani, om jeg finner en online butikk som sender til utlandet vel og merke. Ellers får jeg legge den inn som et julegave ønske til familien i Norge:p

Norske forfattere med ironi er det vel smått med, så dette ser jeg frem til.

Alan Bloor

slutt å hat Molde

Legg inn av Alan Bloor » tir sep 27, 2005 20:12:23

...påstår en ytrer med mindre kjennskap til de bedre bydeler i Ålesund. Er det noen som er en ekte Ålesundsgutt, på sin hals så ,må det være Mr. Adams, men for å skjønne hans gode humor og spissformulerte meninger er det en fordel at en kommer fra beste Ålesund vest.

Wotan

slutt å hat Molde

Legg inn av Wotan » tir sep 27, 2005 20:25:37

:p Her har jeg vel mer erfaring enn deg, i og med at jeg ikke har bodd i Norge de siste 12 åra. Er nå boende i det tredje landet siden min utflytt. Er likevel titt og ofte "hjemme" i løpet av året, likevel mener jeg vi har mye å være stolt av. Om vi er best i noe vet ikke jeg. Hva andre mener om sine bosteder rundt om i landet, bryr jeg meg heller lite om.

Med bare 7 år i utlendighet (både i utlandet og i Norge) så har du nok mer erfaring enn meg ja.

Som jeg sier, vær gjerne stolt, glad for å være sunnmøring selv jeg, men vi er ikke noe mer spesielle enn noen andre, så denne selvforherligelsen og det latterlige hatet mot Molde kan vi bare legge på hylla med en gang.

Tror ikke vi er så uenige egentlig.

Brukeravatar
Shimmy

slutt å hat Molde

Legg inn av Shimmy » tir sep 27, 2005 20:32:12

...Blir det samme som å be meg slutte og puste..

Og hvem vil vel det;)
Må vi svare på denne Eric? :D:D:D

Du stikker nakken frem titt og ofte, men jeg liker skribenter som setter ting på spissen. Det blir litt mer fart i diskusjonene da.
Diplomatiet er totalt fraværende Eric Adams. ;)
En diplomat er en person som tenker seg om to ganger før han ikke sier noe. :D

Fotballglede

slutt å hat Molde

Legg inn av Fotballglede » tir sep 27, 2005 20:57:07

Vennligst avslutt denne håpløse diskusjonen folkens og heller samle oss om det som opptar de fleste av oss, og som vi er glad i:
FOTBALL!

Svar