Moderator: Arcturus

Brukeravatar
DAGGAD

Yttis med kritikk av IMN i Sumpen i dag !

Legg inn av DAGGAD » tir nov 01, 2005 09:50:20

Dette er i mine øyne et nytt klart tegn på at tingenes tilstand ikke er gode i Aafk for tiden. Dette er ikke bra, men helt i tråd med signalene vi har fått lenge nå.
Jeg fatter ikke hvordan Normark tilhengerne her ikke kan se at dette skader Aafk. Yttis er kanskje ikke verdens enkleste mann å styre, men det som har skjedd her er galskap. Fagermo har vært en av IMN's favoritter fikk jobben..

Det skal bli ytterligere spennende å høre hva som kommer frem i lyset etter at IMN har blitt blitt bært ut med støvlene først !

Plomma

Legg inn av Plomma » tir nov 01, 2005 10:01:50

Er ikke dette en sak med flere sider da skal tro??? Vet ikke jeg , men det som er litt forunderlig er informasjonsflyten internt i klubben og rundt omkring i grupperingene.
Merkelig at "yttis" ikke visste noe om dette når alle andre visste det.
Har det blitt "gjemt" på slik at det ikke skulle bli diskusjon i forkant av trener skiftet?
På meg virker det som om dette har vært avgjort lenge. Ihvertfall i tre måneder.

Jaja. det e no et styr og et hendelse.... huff

Sedica

Legg inn av Sedica » tir nov 01, 2005 10:07:44

For de av oss som ikke har Sumpen, er det mulig å få et ressumé?

Rånni

Legg inn av Rånni » tir nov 01, 2005 10:15:22

Leste yttis sitt innleg i sumpen i dag. Jeg spør meg selv:

Hvordan hadde IMN selv reagert dersom ledelsen ikke hadde tatt en prat med HAN før kontraktens utløp?

Svar: Han hadde antakelig gått ut i media og stemplet dem som komplett udugelige!

Dette føyer seg inn i rekken, og viser en KOMPLETT MANGEL PÅ FOLKESKIKK!!!!

chico

Legg inn av chico » tir nov 01, 2005 10:16:06

For de av oss som ikke har Sumpen, er det mulig å få et ressumé?

Henger meg på denne. Finner ikke noe på webben, så regner med at det er snakk om papiravisen.. Hva er saken?

Wotan

Legg inn av Wotan » tir nov 01, 2005 10:16:42

Enig. Hva står det i Sumpen egentlig?

Rånni

Legg inn av Rånni » tir nov 01, 2005 10:18:22

Sedica: Essensen i artikkelen er at Yttis fikk beskjed den dagen kontrakten gikk ut at han ikke blir reengasjert som juniortrener i AaFK.

Han sier også "Frykten råder i AaFK"

(Vil også anbefale alle å lese Perrys uttalelse på side 2. Knallbra)

Plomma

Legg inn av Plomma » tir nov 01, 2005 10:18:34

Vanskelig å referere dette stykket. Det går over en halv side. Anbefaler investering i dagens avis hvis du er interresert i saken.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 10:21:35

Overraskene og rart dette men dem 2 har jo vært uenig før også,og blir ikke mer venner etter dette.Og det gjør ikke klubben bedre heller,så det er i grunn en trist sakt for klubben.

Og den kunna vært løst på en mye bedre og lettere måte,vi trenger uannsett en sportslig leder.Det vil spillerane ha,og da bør dem få det på plass veldig rask.Vist ikke kan A stallen bli veldig liten

fotballelsker

Legg inn av fotballelsker » tir nov 01, 2005 10:33:40

Et lite tips til alle som skal gi et tips til IMN: IMN leser ikke innleggene her innne på SC. Det har han sagt før og det tror jeg faktisk stemmer...

Har allerede kommentert SMP i annen tråd..
Men - tror dette er bare begynnelsen på alt grums som finnes i klubbens indre...
Så fjern alle munnkurver - og få alt frem i lyset....

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 10:44:49

Men hovedsponsoren til Aalesund vil ha Normark i klubben,men kansje i en anna rolle sier han.Ellers så stoler dei på at klubben rydder opp,og kommer rask tilbake

Sedica

Legg inn av Sedica » tir nov 01, 2005 11:03:46

Jeg må si at jeg er mektig lei av at alle skal hakke på Galiats meninger, men blir forbanna når noen kritiserer deres egne meninger. Javel, Galiat er innmari positiv og optimistisk, han har vel like stor rett han til å være det som at dere har "rett" til å være pessimistisk og negativ.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 11:14:09

Det er ikke Normark som trener spille gruppa er imot,men at AAfk ikke har annsatt en sportslig leder.Ellers så er det mange meget gode Aafk spillera,som har gitt normark full støtte.

Vist vi sparka Normark kan vi komme til og miste dem,og dem kan være værre og miste en dem som slutta på grunn av det motsatte.Men det viktige her blir og innfri spillerane sine krav,som går på og annsette en sporstlig leder.Og det har heller ikke Normark noe imot

josi

Legg inn av josi » tir nov 01, 2005 11:25:44

Endelig et bevis på det man har hatt mistanke om lenge! Hartmann sa fra, UT - Yttis sa fra, UT - Vattøy sa fra, fra kaptein til UT på null komma niks - Zayed sa fra, vips så UT!!!!! Det blir spennende å følge fortsettelsen.....

langmentjukk

Legg inn av langmentjukk » tir nov 01, 2005 11:27:48

Ja hva mer behøver man egentlig å vite. Jeg synes synd i de som på tross av alt fortsatt elsker IMN. Hva er i veien med dere? Sette en mann høyere enn klubben???

Idioter!!

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir nov 01, 2005 11:31:22

Jeg har hørt fra ganske sikkert hold at IMN ikke er populær blant mange spillere i gruppen Galiat, og at de vil ha ham vekk. Dette sier jo også Yttis i sin artikkel i dag. Husk at det var ca 50% som ville beholde ham i sommer, jeg tror ikke det tallet har økt nå.

Sponsorene er nok ikke så opptatt av Normark, men av at klubben skal fortsatt ha et positivt ytre. Dette har fått noen skraper nå og dette må rettes.

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir nov 01, 2005 11:34:36

Her er artikkelen:
http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=556615,1&lang=1 http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=556615,1&lang=1

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 11:38:48

Jeg også vet at mange er missfornøyd med måten klubben styres på,det kunne jeg lett tålke når jeg tasta med noen spillera i år.Ingen sa det direkte,men det var lett og forstå hva dem sikta til.

Derfor håper jeg at dem rette valga blir tatt,slik at det blir rydda opp i veldig rask

firune1

Legg inn av firune1 » tir nov 01, 2005 11:42:16

HURRA FOR DEN STØRSTE DRITTSEKKEN AV ALLE!!
OM IKKE KUBBEN SNART KVITTER SEG MED DEN FYREN,SÅ FORSVINNER ALLE SOM HAR KLUBBEN I SITT HJETE:

FJÆRN NORMARK NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!

FY FAEN!! JEG KOKER INNVENDIG!!! DETTE HAR JEG IKKE GODT AV!

Sedica

Legg inn av Sedica » tir nov 01, 2005 11:50:15

Syns det er ganske utrolig at ingen har gjort noe før for å få til en "oppvask". Om halvparten av spillergruppa + mange intern i Aafk er så misfornøyd hvorfor har de ikke klart å slå seg sammen for å få fjerna Normark? Om en intern oppvask hadde blitt fremtvunget hadde sponsorene tilslutt trukket seg pga bråket, og det kan ikke Aafk være tjent med. Aafk kan heller ikke begynne å erstatte halve laget. For det første vil det være dyrt, og hvilke spillere vil komme til en klubb med så mye stridigheter, før evnt. "synderen" er fjernet? Dette vitner ikke først og fremst om et diktatorisk styre, men at det er en gjeng hengehuer som spankulerer rundt i gangene på CLS, som ikke har bein i nesa til å stå på krava.

Jeg "elsker" ikke Normark, bare så det er sagt, jeg klarer fint å se at mannen har sine begrensninger, og da særlig på trenersiden og i det taktiske. Men det er mange måter å se en sak på. At én person skal klare å legge seg opp så mye makt, som enkelte hevder, er helt utrolig. Aafk er uansett hva andre mener en demokratisk organisasjon, og Normark er ikke hevet over dette, eller den norske loven. Om mange nok går inn for å bli kvitt ham så vil de klare det også. Og hvofor i all verden gir styret ham forlenget kontrakt om det er så mange som er misfornøyd? Har han hypnotisert dem?

aa__f_k

Legg inn av aa__f_k » tir nov 01, 2005 11:51:14

Yttis er en god fotballspiller, men det er ikke det samme som å være en god trener. Her kreves det gode pedagogiske evner og evne til å videreformidle sin egen fotballkunnskap og ikke minst som juniortrener vise og viderebringe gode holdninger til de unge fremadstormende talenter. Dessuten er det en forutsetning at spillerne individuelt får en tett oppfølging og klare instrukser på hva de må trene på og forbedre for å bli bedre fotballspillere (drive god spillerutvikling). Kort fortalt har ikke Yttis gjort en god nok jobb til å få fornyet tillit. Hvis avslaget på ny kontrakt er talentløst formidla faller dette inn i rekken av dårlig arbeid fra AaFK ledelsen det siste året, men tross alt er det viktigste i denne saken å få ansatt rett person som juniortrener.

I utgangspunktet burde Sindre Knutsen ha blitt ansatt sist som juniortrener (han var på vei til å bli det, men interne intriger kuppet inn Yttis istedet). AaFK har fortsatt en lang vei å gå for å bli en profesjonell klubb fra ledelse og nedover gjennom heile organisasjonen, inklusive driften av de aldersbestemte klasser.

Frode Fagermo burde som lærer ha gode pedagogiske forutsetninger, han har god fotballerfaring som spiller og ikke minst er han godt likt blant ungdommen. Juniorspillere i AaFK må få inn med teskje at det eneste som gjør dem til bedre fotballspillere og aktuelle for A-laget er knallhardt og målbevisst egeninnsats, der mye egentrening utover fellestreninger er en forutsetning for å bli god. Alt for mange potensielt gode spillere har trodd de kan leve på talent alene - det går til en viss grad ann også som juniorspiller, me så er det slutt. Bevisttgjøring fra trener og støtteapparat i junioravdelinga har et stort ansvar for å formidle og skape de rette holdninger her!

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 11:51:36

Jeg vet også at noen meget gode spillera i Aalesund,støtte Normark 100 prosent.Og i styre har Normark full støtte fram til i dag iallefall,så får dem neste ukene vise om det har forandra seg

Brukeravatar
DAGGAD

Legg inn av DAGGAD » tir nov 01, 2005 11:54:23

Godt å høre du er på gli Sedica. Det var mange som reagerte med vantro da IMN fikk den utrolige 3 års kontrakten nå i sommer. Og for oss utenforstående virket det som om han presset styret til dette ved å kneble alternativene.
Men enig i at IMN har betydd enormt for lille Aafk og byen her, det kan ingen ta fra ham. Jeg tror også han hadde gjort en del ting annerledes om han fikk sjansen. Men nå er det for sent.

-Ultras-

Legg inn av -Ultras- » tir nov 01, 2005 12:00:56

aa__f_k: Dette har vel ikke med Yttis sine kvalifikasjoner som trener å gjøre, men at det er ganske respektløst, etter 30 år i klubben å få beskjed den dagen kontrakten din går ut at du ikke er ønsket lenger. Hadde Yttis fått vite om fremtidsplanene til Aafk hadde han, som han selv sier, hatt muligheten til å finne seg en ny jobb når kontrakten gikk ut..

Dette med "kommunikasjonssvikt" er bullshitt fra Normark sin side. Hvor vanskelig er det å ta seg en prat når man jobber i samme bygget?

Hvorfor nettopp Frode Fagermo ble ny trener kan man jo bare spekulere i...

Sedica

Legg inn av Sedica » tir nov 01, 2005 12:04:07

Jeg er ikke på gli noen vei, jeg står fortsatt i midten og ikke helt vet hva jeg skal tro;)

Jeg bare synes det er helt vanvittig de beskyldningene/ryktene som kommer frem. Det jeg reagerer mest på er at ingen har tatt affære for å gjøre noe, om det virkelig er så forferdelig som folk antyder. Når en person stikker ut nakken for å si ifra, hvorfor er resten så feige at de ikke backer den personen? "Sammen er vi sterke" hetes det, er det bare de som ikke har hørt det? Og hvorfor velger Vågnes og Sørnes å heller trekke seg i stillhet istedetfor å få "skittentøyet" frem i lyset? Aafk er større enn Normark, det vil da være i alle som elsker Aafk sin interesse å få en oppvask snarest mulig. Hvorfor har de løpt ifra det ansvaret?

Mulig jeg har litt problemer med å skjønne situasjonen, siden jeg er vant med at man ordner opp i problemene [i] før[/i] de vokser seg for store og blir uhåndterlige. Gi meg en plass i styret så skal dere se det blir vei i vellinga;)

Roger73

Legg inn av Roger73 » tir nov 01, 2005 12:04:52

Yttis?

Såvidt jeg forstår har han gjort en dårlig jobb i AaFK.
Mange har kommet med negative tilbakemeldinger om liten utvikling på juniornivå.

Juniorene slutter jo og vil heller utvikle seg i Molde!!

Lei av å høre på den rallingen til Yttis. Han har spilt i klubben i mange år, men det betyr ikke at han skal jobbe i en værnet stilling!

AaFK må bli flinke på ungomsnivå, hvilket klubben IKKE er idag. Det er langt igjen til Sogndal- og Molde- nivå her.

-Ultras-

Legg inn av -Ultras- » tir nov 01, 2005 12:10:44

Roger73: Hvis du leser skrevne ord så er det ingen som kritiser at han ikke får fornyet kontrakt. Det er jo Yttis selv innebefunnet med. Det er MÅTEN det ble gjort på. Samt at han forteller litt om det "indre" livet i Aafk. Aldri har temaet vært om Yttis er god/dårlig nok trener.

Roger73

Legg inn av Roger73 » tir nov 01, 2005 12:15:22

Ultras og "Att":

Joda, skyter kanskje med litt tungt skytts :)

Men jeg syns det ligger litt mellom linjene at han forventer en fast jobb der siden han har spilt der så lenge.

Galiat

Legg inn av Galiat » tir nov 01, 2005 12:17:00

Vær gang jeg har sett 2 laget så har jeg sett Normark der,om han ikke har sett junior laget spille vet jeg ikke.Men 2 laget har jeg iallefall sett Normark vært på

SøskenBjørn

Legg inn av SøskenBjørn » tir nov 01, 2005 12:36:56

Riktig Galiat. Han har vært på flere kamper med andrelaget. Det dukker opp endel påstander som ikke kan ses på som annet enn sladder fra folk som er negative i utgangspunktet og er villige til å si hva som helst for å få folk til å tro at de har rett.

Her har folk enda en gang problemer med å skille mellom to sider av saken. Det som ble tatt opp, var ikke det at Yttis ikke fikk fortsette i jobben, men at han ikke hadde fått beskjed tidligere. Så enkelt er det. Det er godt mulig at det hadde vært bedre at han hadde fått signaler om dette tidligere, men han har ikke krav på å vite slikt.

Svar