Moderator: Arcturus

Svar
Alexan

Ansettelse av ny sportssjef !

Legg inn av Alexan » søn feb 05, 2006 02:56:40

Nå når alt ser så rosenrødt ut er det en viktig ting som fortsatt mangler for at stemninga i klubben å på CLS skal nå de store høyder.

Hva blir det til med ansettelsen av ny sportssjef ? Når skjer det / Hvem blir det / Har styret noen i kikkerten /Har de "høye" herrer i styret lagt det på is / Med andre ord er de fornøyd med situasjonen som den er ? Mange spørsmål, jeg retter dem direkte til styreformann Arne Aambak kan du gi oss svar på de overnevnte spørsmål ?

Og til alle som er aktive på forumet burde vi ikke samles om et felles krav / opprop om at det blir ansatt en ny sportssjef snarest mulig, så at de feila /tabbene som ble gjort under IMN etter at Vågnes sluttet ikke skjer igjen ?

Jeg håper at flest mulig på SC signerer dette innlegget. Dette for at ledelsen ser at supporterne i felleskap forlanger at dette blir prioritert snarest !

Binge

Legg inn av Binge » søn feb 05, 2006 03:00:08

Viktigste er ikke når, men HVEM det blir. Kan fint vente hele sesongen med å ansette en sportslig leder bare riktig person blir ansatt. Men! før sesongen er finito bør man absolutt ha kommet i mål, slik at vedkommende får delta aktivt i planleggingen av sesong 2007.

Alexan

Legg inn av Alexan » søn feb 05, 2006 03:18:32

Det viktigste Binge er at det blir gjort nå er min mening, å ikke når sesongen er godt i gang. Hva om vi står i samme situasjon som Sogndal gjor når det er spilt 10 - 12 kamper å vi står uten sportssjef skal vi da kappe haude av Perry ? Det blir vel litt i seneste laget hva ?

stikkpille

Legg inn av stikkpille » søn feb 05, 2006 03:47:42

At Bjørge Worren har vært på CLS til samtaler om denne stillingen er vel ingen hemmelighet, men det er vel på tide at denne mannen blir tilbudt en kanonkontrakt?

Galiat

Legg inn av Galiat » søn feb 05, 2006 03:51:56

Perry sa at dem jobber med det,men at ny trener ble så seint annsatt.At Aafk har priotert og få A stallen klar først,og at dem bruker tid på ny sportssjef når den jobben er gjort.

Det viktigeste er at vi velger riktig sportssjef,og da får vi bruke den tiden vi trenger sa han på møte med stormen

Einstein

Legg inn av Einstein » søn feb 05, 2006 11:24:15

Bjørge Worren ? Seriøst ?

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » søn feb 05, 2006 12:24:00

Dennis Schiller har jo lagt inn en bra søknad med bl.a. å ordne A-ha-konserten.

jadamasa

Legg inn av jadamasa » søn feb 05, 2006 14:03:51

Dennis Schiller har jo lagt inn en bra søknad med bl.a. å ordne A-ha-konserten.

Dennis Schiller jobber for mfk på juniornivå.

Johnny

Legg inn av Johnny » søn feb 05, 2006 14:21:05

Skal vi være med i norsk toppfotball i årene som kommer, er det tvingende nødvendig med en sportssjef.
Han bør være ansatt så fort som mulig, for å være med å stake ut kursen videre, men som andre skriver; det er viktig å ansette "den rette" til jobben.
Aafk har de siste årene, vært arrogante overfor de lokale klubbene, og det er noe av det første en sportssjef bør "ta tak i" for å bedre sammarbeidet om talentene, og bedre tilbudet til de nest beste.
At Aambakk kan fortelle i Nettavisen at:

Byen har fått en fotballkultur som ifølge klubblederen er et resultat av samarbeid mellom ålesundsklubbene. Tidligere var det rivalisering mellom Aalesund, Skarbøvik og Spjelkavika. Nå er tonen snudd

Ja, det er for meg, helt uforståelig!
Jeg VET at Aafk har vært arrogante, og ikke har vært villig til å "hjelpel" for å få feks Vika eller SIF opp i 2div.
Det er skremmende at dem ikke kan se fordelen med å ha lokale klubber på høyest mulig nivå :(
Jeg håper at flest mulig på SC signerer dette innlegget. Dette for at ledelsen ser at supporterne i felleskap forlanger at dette blir prioritert snarest !

Du har min fulle støtte, Alexan!

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/aalesund/article551965.ece

Binge

Legg inn av Binge » søn feb 05, 2006 14:47:08

Ja, det er for meg, helt uforståelig!
Jeg VET at Aafk har vært arrogante, og ikke har vært villig til å "hjelpel" for å få feks Vika eller SIF opp i 2div.
Det er skremmende at dem ikke kan se fordelen med å ha lokale klubber på høyest mulig nivå :(
[/URL]

Hjelper ikke at AaFK "hjelper" Vika eller Sif opp i 2 div. dersom klubbene selv ikke er modne for spill i divisjonen.

Johnny

Legg inn av Johnny » søn feb 05, 2006 15:09:09

Det satses ihvertfall i indre bydel.
Nå er også Jonas Kipperberg på plass, og vika blir å regne med i toppen også i år.

Einstein

Legg inn av Einstein » søn feb 05, 2006 17:45:20

Jeg vil ha Kjetil Rekdal. Han har hjemlengsel og den riktige erfaringen. Humøret hans ser også ut til å ha blitt betydelig bedre med årene. Løp og kjøp !

Aafk_utd

Legg inn av Aafk_utd » søn feb 05, 2006 18:10:11

Hvis Reka har så sterk hjemlengsel: Hvorfor trener han ikke Aafk eller Molde nå? Han er neppe fornøyd med å være sportslig leder. Men jeg har jo tatt feil tidligere.

Einstein

Legg inn av Einstein » søn feb 05, 2006 18:12:54

Det har vi vel alle. Det var bare et forslag.

gaute bolle

Legg inn av gaute bolle » søn feb 05, 2006 21:41:18

påan igjenn med dette evige gnålet om sportsjef.
nå er det e topp trener apparat i aafk. jeg anser hansen som sportsjef.
han har jo med seg flere trenere i teamet så der er etter mitt syn nok folk.
men dersom en trenger sportsjef så burde en jo seriøst vurdere anka aarønes som er i systemet allerede.
men har man penger finner man nok en sportsjef eksternt.

Alexan

Legg inn av Alexan » søn feb 05, 2006 22:37:57

påan igjenn med dette evige gnålet om sportsjef.

Det er sjelden jeg bruker sterke ord, men når jeg leser det som står over her begynner jeg å lure på om du som har skrevet det lå i grava da klubben virklig fikk føle hva det var å ikke ha sportssjef. ( les nedrykk ) Alt var jo så j.. rosenrødt under IMN i perioder så han tok likegodt styringa over hele klubben å vi så hva det medførte.
Det er når ting går på skinner man skal vurdere hva man kan gjøre bedre, eventuelt mangler vi noen i klubben (organisasjonen ) som kan se eventuelle feil å mangler bedre en oss selv. Dette for at negative ting ikke skal gjenta seg. I følge nicket ditt lurer jeg på om du er, nettopp ! Pling i bollen ;)

Alan Bloor

Legg inn av Alan Bloor » søn feb 05, 2006 22:41:11

Det er når ting går på skinner man skal vurdere hva man kan gjøre bedre, eventuelt mangler vi noen i klubben (organisasjonen ) som kan se eventuelle feil å mangler bedre en oss selv.

...skriver en klok ytrer, som viser god innsikt her.

Falch1

Legg inn av Falch1 » søn feb 05, 2006 22:44:03

Nå er det på tide å låne øre til Alexan:
ting går på skinner man skal vurdere hva man kan gjøre bedre

Galiat

Legg inn av Galiat » søn feb 05, 2006 22:47:33

Vist dere var på Stormen sitt møte, så vet dere hvorfor ikke Aafk har annsatt en sportssjef enda.

Men no er A stallen klar ,og da er det grunn til og håpe på en snarlig sportssjef.Jeg er helt enig med Perry,om at det var viktigst og få A stallen på plass først

Arcturus

Legg inn av Arcturus » man feb 06, 2006 04:25:17

Det er når ting går på skinner man skal vurdere hva man kan gjøre bedre
Dette kunne knapt vært sagt bedre..
Men alle er så opptatt av at alt er så lysenrødt.. vi har ikke spilt en eneste seriekamp enda.. hvis vi lar tabellen tale for seg, så er vi fortsatt i førstedivisjon. Nedrykket kom etter gjentatte feilgrep av ledelsen, og en av de aller størte feilene var mangel på sportssjef. Hoff og Aambak har ingenting å gjøre i en proffesjonell bedrift, etter mitt syn.. Å få ræva i gir er et ukjent begrep på de kontorene.
Nå skal vi ikke ansette en sportslig sjef, bare for å gjøre det, men det er på høy tid at noe skjer nå! vi har venta helt siden Wågnes gikk av!!

Suppegjøken

Legg inn av Suppegjøken » man feb 06, 2006 12:24:34

Alexan :-)

.... ja jeg skulle nesten ønskt at jeg kunne formuler meg så konsist og bra som du !!!!
Topp !!!
Snakk om å ta problemet så bra .

Også han "berømte" Gute Bolle da... han sier : Hansen er Sportssjef.....
Åj åj åj.. ja du Gaute du Gaute :-(

Det er sååå jæ.... synd at det ikke er flere her inne på SC som bryr seg om dette særs viktige temaet.
Det illustrer vel også tilstanden som var på Millers også når Perry var der.
Ingen klarte noe særlig å engasjere seg.

Ålrik

Legg inn av Ålrik » tir feb 07, 2006 01:30:25

Bjørge Worren ? Seriøst ?
Mitt inntrykk e at denne Worren e en handlingens mann med dem rette kvalitetane og en passe dose ungdommelig pågangsmot til å gli rett inn i jobben. Et perfekt motstykke til Hoff og Aambakk..

trallala

Legg inn av trallala » tir feb 07, 2006 18:16:12

Kunne tenkt meg en sportssjef ja!

Men vi burde samtidig se hva de aller fleste av supporterne synes. Hittil er det bare velvilje å se. Kan det bety at alle er enige, eller at noen ikke gidder å bry seg?

Etterlyser flere som stemmer for og imot, slik at ledelsen ser hva alle synes, ikke bare de som sier ja her.

De beste løsningene kommer som regel etter en god diskusjon, ikke etter total eninghet/stumhet. På den måten kan man ta hensyn til alle syn i saken.

Suppegjøken

Legg inn av Suppegjøken » tir feb 07, 2006 18:30:37

trallala...

... det ble jo i fjor sommer klart utalt fra alle hold innad i klubben at det trengtes en slik stilling !!

Ja spillerne ble spesifikt lovet dette fordi så at trener teamet mistet litt av fokuset pga. av mangel på denne stillingen , hvor tydelig vis IMN påtok seg enten frivillg eller tvungen ??..
Og han igjen ble lei av det hele og det igjen gikk utover spillet..
Og vi alle vet jo hvs som skjedde i fjor høst !

Så trallala... det er kjempe at du bryr deg.. :-)

trallala

Legg inn av trallala » tir feb 07, 2006 18:48:24

Alt som er til det beste for klubben bryr meg.:-)

Alexan

Legg inn av Alexan » ons feb 08, 2006 12:13:34

Jeg ser at mange har vært inne å lest innlegga her på dette temaet, men er det virklig ikke flere som har innteresse av å signere på at det må ansettes ny sportssjef snarest ? Da det blåste som verst rundt dette, var store deler av forumet enig om at dette måtte gjøres snarest mulig. Hvor er dere nå ? Er dere så fornøyd med situasjonen at dere gir fullstendig f... ? " Husk etterpåklokskap er den letteste klokskapen og den som svir mest / minst " Velg hva som passer dere best !

Ålen

Legg inn av Ålen » ons feb 08, 2006 12:37:11

Trøndermafiaens hodeløse forsøk på å sette verdensrekord i stallfyll viser MED ALL TYDELIGHET at de trenger en streng sportssjef til å holde seg i ørene - en som hadde hentet Klock og latt Ørsal ryke og reise.

Brukeravatar
Paul Mariner

Legg inn av Paul Mariner » ons feb 08, 2006 13:02:53

Klubben trenger selvsagt en sportssjef, men det er viktig at man bruker tid på å finne rett mann.

Og til deg Ålen: Dersom du mener AaFK har mer bruk for Klock enn Ørsal, har du ikke særlig peiling. Det er ikke akkurat mangel på gode midtstoppere i klubben akkurat nå. En god midtbanespiller var det derimot plass til.

Og det du kaller trøndermafiaen har så langt gjort en strålende jobb med AaFK både på banen, treninger og når det gjelder å hente inn kvalitetsspillere.

Ålen

Legg inn av Ålen » ons feb 08, 2006 13:13:04

En [i] god[/i] midtbanespiller, ja.

Guru

Legg inn av Guru » ons feb 08, 2006 13:20:22

Jeg ser at mange har vært inne å lest innlegga her på dette temaet, men er det virklig ikke flere som har innteresse av å signere på at det må ansettes ny sportssjef snarest ?

Joda. Det krever berre litt innsats å svare sidan det er slikt eit viktig tema.

For det første: Vi må ein sportssjef. Vi burde hatt det for lengst, faktisk. Men som blant andre Perry har sagt: Det er viktigare å ansette den rette enn å ansette fort. Slik situasjonen er no er eg einig i det. Men eg tar det for gitt at leiinga i klubben no - når spelerstallen er på plass - jobber målretta for å finne denne rette mannen.

No er det så rosenrødt som det kan vere i februar. Alt virker lovende. Men ein ting som er sikkert er at etter ein bølgetopp kjem ein bølgedal. Og då er det viktig å vere forberedt. Kanskje møter vi veggen resultatmessig. Kanskje slutter Perry av ein aller annan grunn. Kanskje det eine og kanskje det andre. Då trengs det nokon som kjenner klubben som kan ta tak i situasjonen og stake ut kursen, først og fremst sportslig. Og sidan han må kjenne klubben, er det viktig at han allereie er på plass når problema dukker opp.

Sportssjef er ei langsiktig stilling. Trenarar kjem, og trenarar går, men akkurat no kjem eg knapt på ein einaste sportssjef som har slutta. Bratseth i Rosenborg har hatt jobben lenge. Ludvigsen i Brann og Flo i Godset og. Nilsen i Tromsø, Pedersen i Glimt, Gjone i Start, Bjarmann i Lyn og Fjørtoft i Lillestrøm er ferskare. I utgangspunktet er ikkje dette ein jobb der ein skifter frå klubb til klubb. Vi må nesten finne ein av våre menn. I alle fall ein som fell for byen og har lyst å vere her resten av livet. Trenarar og spelarar er annleis. I tillegg til å tenke klubben sitt beste, tenker dei også på seg sjølve. Ein dag er dei her. Den neste er dei plutselig vekk. Slikt må ein regne med. Og vere forberedt på. Det er sportssjefen sin jobb. Han er langtidshukommelsen til klubben. Garantien for at tankar blir tenkt ferdig. At vi ikkje må tenke dei same tankane gong etter gong. At vi penser oss inn på eit spor og held oss til det.

Det blei mange ord.

For å gjenta det med få:
[b] Sett alle klutar til i jakta på den rette sportssjefen. Ansett han så snart han er funnen. Så lenge leitinga blir tatt godt vare på, har vi tolmodighet. Men i løpet av eit halvt års tid bør det synlige resultatet vere på plass.[/b]

Svar